Dagens besök hos BM


2008-08-29 @ 15:21:42

Allt gick jättebra hos barnmorskan idag. Alla värden var jättebra, hjärtslagen låg på 152 och medan hon höll med apparaten så sparkade bebben ett par gånger till och med. Kändes magiskt att höra den lilles hjära slå.

Det som jag dock hakade upp mig på mest var att jag hade gått upp HELA 7 kilo..usch..inte bra!  Ni tycker säkert jag är dum i huvet som suckar åt det. Men de flesta andra gravida väger inte över sjuttio då de har gått upp sina kilon..det gör jag Redan nu och har en känsla av att det kommer braka loss ännu mer. Tänker inte säga exakt vad jag väger men det är en bit över sjuttio nu iaf!

Barnmorskan sa till mig att jag bara har fem kilo kvar att gå upp, man ska helst bara gå upp 12 kilo under hela graviditeten. Då kände jag mig ännu sämre. Man kan ju fasen inte göra nåt åt de..inte ska man sitta o hetsbanta o greja massor när man är gravid. Det är inte bra. Så går jag upp 20-25 kilo..fine. då får jag väl göra de. Får kämpa hårdare sen när bebben kommit istället ;) alla är ju faktiskt olika. En del går upp lite o en del mkt. Jag hoppas att jag är en av de som går upp mycket i början o sedan inte går upp mkt i slutet.

Fick två nya tider, den 24:e september (om fyra veckor), och den 15:e oktober (om sju veckor)







Kommentarer
Postat av: carro

hehe ät o må bra.. =) det mår bebben bäst av tror ja.. aa fy verkligen inget kul med foglossning... trevlig fredags kväll till er.. ska ni göra nått kul?

2008-08-29 @ 19:03:30
URL: http://truelove4everr.blogg.se/
Postat av: carro

mm precis skönt att slappa ibland me =) vi har tätit tacos o sett på en film precis =)

2008-08-29 @ 21:54:57
URL: http://truelove4everr.blogg.se/
Postat av: Amme

Nä fyy sa hon så?? Tyckre inte dom ska hetsa så mkt runt sina mått & direktioner, så länga man mår bra så så är det ju helt individuellt. Lycka till!!!

2008-09-02 @ 14:42:49
URL: http://snuffetuffe.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback