äntligen hemma.


2008-11-19 @ 13:53:03
Skönt de e o va hemma igen då =) Hos barnmorskan gick allt jättebra. Eftersom ja inte blev vägd förra gången så e de 6 veckor sedan jag vägdes, då vägde ja 83, nu väger ja visst 88..så 6 kilo på tre veckor. Fast de roliga är att jag vägde mig förrförra veckan o då vägde ja fortfarande 83. Men min teori är att ja gått upp så mkt i vikt nu för att jag har samlat på mig massa vätska i kroppen, fötterna o vaderna e ju rätt svullna, fingrarna är som prinskorvar. Det trodde barnmorskan med faktiskt. hon var så snäll så! 
Urinen såg helt normal ut, blodtrycket va bra, SF måttet var 34. Hon sa att ja lite lite smått började sacka efter i den måttkurvan. Men det berodde nog på att magen började flytta sig nedåt. Just de ja, huvudet var helt fixerat. De va bara o vänta på bebisen me. Men hon tror iaf att vi ses näst nästa vecka med så. Hjärtljuden låg på 140 denna gången, o som vanligt så buffade grodan runt massor i magen på sin mamma när hon satt o väntade i väntrummet o sedan när de kollade hjärtljuden så va de liv i luckan även då.

Åkte en sväng till citygross o handlade efteråt med. Behövde köpa lite läsk till kalaset på lördag o mjölk o sådant nödvändigt. När ja kom hem tömde ja tvättmaskinen o la in ny tvätt =) såå lycklig så.

Har precis ätit en portion kellogs special K med banan o mjölk. dEt var gott, nu står man sig till nästa måltid.

ska plocka o dona lite nu.

ha de gott allihopa så skriver jag senare.
kramis






Kommentarer
Postat av: Eva

inte för att vara petig , men 83 till 88 blir bara 5 kg =) skönt att det gick bra =)

//Eva

2008-11-19 @ 14:56:01
Postat av: Mama Mad

Va mysigt att bebben va busig! Helt fixerad! Då ligger hon i startgroparna nu!



Visst är det skönt att bara ta det lugnt! Me like alot!!

2008-11-19 @ 15:32:00
URL: http://madelainef.blogg.se/
Postat av: Emma

Skönt att inte vara ensam om korvar till fingrar. Finns ju vissa typer som kan ha kvar sina ringar. orätvisst. :P

2008-11-19 @ 17:41:07
URL: http://halmstadbebis.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback