Packlista- ta med till BB


2008-11-08 @ 19:46:05

Nu har ja sammanställt en liten lista genom o kolla på packlistor från  olika hemsidor och från mitt egna landsting. Kommer säkert komma på fler saker under de sista veckornas gång.

Prylar papper med mera:

Legitimation
patientkort
mödravårdspapper om du kommer från annan mödravård än kvinnohälsan i linköping
Ultraljudspapper
blodgruppering
förlossningsplan
mynt till parkering
telefonkort
mobiltelefon
kamera
laddare


Till mamman:

morgonrock
innetofflor
bekväma kläder ( mysbyxor, tshirt)
Kläder att åka hem i
amningsbehå 2 st
amningskupor
stora bindor/nattbindor
sockar
läsk o ev godis
toalettväska med tandborste, tandkräm, hudkräm, schampo, duschcreme, deo med mera
tidningar
lypsyl

Till pappan:

ett ombyte med kläder
matlåda

Till bebis:

babyfilt
hjälmmössa
(tossor)
2-3 bodys i strl 50/56
strumpor
1 par byxor
långärmad kofta
en sparkdräkt för hemresan
mössa för hemresan
overall för hemresa
blöjor ( man får 8 st under vistelsen på förlossning/bb)
Tvättlappar i frotte

Hemresan:

Babyskydd







Kommentarer
Postat av: brallan

vilken bra lista du skrivit upp till BB väskan. jag ska också packa min nu i början på veckan. fattar inte varför jag skjuter upp det hela tiden hahah. hoppas kvällen blir bra för dig, din kille och magen =) kramis

2008-11-08 @ 22:39:15
URL: http://braaallan.blogg.se/
Postat av: Miian

oh jag sköt upp min packning sååå länge.

Sen när de va dags så tog jag saker i förbifarten,gick inte alls på min lista.

Men ack så bra det blev ändå.

Man behöver inte ens hälften av vad man tror.

Ta med dej frukt,mumma.

jag åt nog 50 clementiner under värkarbetet.

Här fick man skit bra näringsdrycker under vistelsen,fyfan va bra det var...

man drack och drack och drack :)

Dextrosol hade jag med-fungerade bra på mej!

2008-11-08 @ 23:26:14
URL: http://miian.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback