lillördag


2008-10-08 @ 17:38:59

solen skiner o det är lite vårigt ute i luften, trots att man vet att de blir iskallt när solen väl gått ner. Skönt att det redan är onsdag, eller lillördag som många som kommer härifrån säger..haha!

Idag har vi ätit wok med biff o nudlar. Var ganska gott faktiskt! funderar på att göra iordning mig en liten fruktsallad sedan då min sambo e o tränar fotboll o  jag känner för o lyxa till det lite.

hade tänkt o åka till bengtsson en sväng idag efter jobbet och kolla på tyger. Bengtsson är en butik som säljer all möjlig bråte mellan himmel o jord här hemma. Fatkiskt ganska bra då man behöve gardiner med mera. Var nämligen hos sis häromdagen o hämtade KORGEN! korgen som vi systrar låg o sov i när vi var bebisar, och som william har sovit i sina första två månader. Nu är det dags att föra traditionen vidare till våran kommande bebis. Känns så mysigt ändå på något sätt att föra traditoner vidare. JAja..men i alla fall, hade tänkt o se om han sålde några fina barntyger i sin butik. Funderar på att sy som ett skynke o så de täcker sidorna av korgen. o sedan ha ett vitt stort lakan som hänger över själva stoppningen. Ni kanske tycker de låter lustigt. Men ni kommer förstå sedan när ni ser resultatet tror jag . Men ni får dock vänta lite till. För måste ju köpa tyg först :P



såhär ser korgen ut nu.utan piff o nåt i. Ska så småningom stå på en ställning med.



bilder från vår trädgård i söndags då de hade blåst som mest


Ska ta en dag o kolla igenom lådor hos mor igen från när vi var små. Se om de finns några bebiskläder som skulle kunna passa :)


Förresten så hade mina arbetskamrater fåttt en son igår eftermiddag vid kvart över fyra. De hade ¨åkt in vid tolv och fyra timmar senare var deras första barn fött. Grattis! snacka om lätt födsel. Man kan ju bara hoppas på att ha någorlunda tur oxå. Men e inställd på å ha en jobbig födsel, sen får vi ju se om de blir så :)







Kommentarer
Postat av: carro

ja nu när du säger det så e du lite lik viktoria.. men mer haley tycker ja på kort allfall =)låter som en myssig dag hur roligt som helst att bära traditioner vidare,, ja har nåra kläder sen ja va liten, o filtar o så knäppt att man vart så liten.. hihi o ska själv bli mamma nu liksom!o korgen va gullig me =) nee kort på håret får vänta, e så sleten idag.. men håll kik du =) trevlig kväll till dej!

2008-10-08 @ 17:59:13
URL: http://truelove4everr.blogg.se/
Postat av: johanna

ah min mamma är lite shopping galen och sen bor hon ju i kungsör i närheten av stockholm och vi här nere i skåne+ att det är första barnbarnet eftersom jag är ensambarn.. är jättetacksam för all hjälp man kan få, får mkt hjälp av min sambos föräldrar osså, tur har man:)



vilken fin korg, tror det kommer bli suveränt när det är färdigt!



Jag tror det är bättre att ställa in sig på att förlossningen kommer göra ont och är tuff men man ska nog helst inte vara rädd, men vad vet jag, man har ju aldrig gjort det innan, ahhhah

2008-10-08 @ 18:33:11
URL: http://tvamanaderkvar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback