Nää, nu får de vara nog!


2008-09-26 @ 16:31:39

På lunchen på jobbet förut fick jag se att ett dolt nummer hade ringt mig o att de hade lämnat ett röstmeddelande.Blev givetvis jätteglad o tänkte att yes, nu ringer föräskringskassan o ska säga hur det gått med mitt ärende. Så ringde till inboxen o fick höra meddelandet. Det var allt från försäkringskassan.
 
kärringen påstod att jag inte hade skickat in mitt havandeskapsinyg. Blev rasande när jag hörde det. Har jag gått och väntat i över åtta veckor, och inte fått nåt svar. OCh så NU två veckor innan ringer de och berättar NUU att de inte fått mitt moderskapsintyg! Snacka om kort varsel, de kunde ringt o sagt det tidigare!hon sade även att jag skulle skicka in det direkt så de kunde se om mitt ärende skulle gå igenom eller inte. Fy fan så dålig stil. För det första så har jag faktiskt skickat in mitt intyg. Bifogade det i mina havandeskapspapper. Var till o med så ordentlig så jag kopierade allting så jag verkligen skulle veta att jag hade skickat med alllt.

Så de har slarvat bort mitt originalintyg någonstans. Fråga mig inte hur, Men de måste de ha gjort. för skickade även in uppgifter om min årsinkomst och det hade de visst inte heller fått. LUSTIGT VÄRRE. Så ringde in till fk förut och sa att de gärna kunde skriva en notis till min handläggare att jag faktiskt hade skickat in det o att det intyget som skickas nu är en kopia. Eftersom jag redan gett dom mitt original!!

Kan man bli mer besviken än såhär? tjöt fan nästan förut. ATt de inte kan göra något rätt! bara massa strul från början. Så nu har jag lagt på de där intyget, och då kommer det väl itne fram förrän på tisdag. Och sedan ska det väl ligga kvar i någon vecka i en brevhög innnan de ens öppnar det. Och sedan ska de säkerligen slarva bort det oxå! O till råga på allt så kommer jag säkert inte få de beviljat nu bara för jag fått genomgå så mkt skit för att de ens ska kolla på de.

Sååå arg och besviken. Ingen bra start på helgen!







Kommentarer
Postat av: brallan

amen fan vad surt :(:( hoppas det löser sig så du får dina pengar i din lediga tid som du behöver! försäkringskassan hade slarvat bort mina papper om min föräldrarpenning så jag fick göra om allt från början och skickade in det idag :( suck!! dem får tydligen ALLTID göra fel men så fort vi gör fel då är det värsta grejen.

från det ena till det andra så tycker jag du ska ta dig en pizza ikväll och sätta dig framför tv och ta det lugnt :):)

trevlig helg!!

kramis

2008-09-26 @ 18:14:03
URL: http://braaallan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback