godmorgon mina läsare


2009-04-18 @ 08:55:55

Hoppas alla sovit gott?

som ni kanske fattar så har ja inte gjort de. Lillen somnade igår vid nio, sov till halv ett...kul jul..o vägrade o somna om. Fick göra iordning lite ersättning till honom. O sedan somnade han nog vid halv två.  Vid kvart över fyra vaknade han nästa gång...blev o göra iordning ersättning till honom igen. Han vägrade o somna så fick lägga honom hos mig o då somnade han. jag somnade väl dock vid fem kanske pga platsbrist. sedan vaknade han vid sju med illskrik o tjut eftersom a's mobil ringde..ja vart oxå skiträdd.
Sen va han klarvaken vill jag lova!

E ju typiskt att de ska va så på helgerna, o att de skulle bli idag när ja o elliott tänkte åka o handla lite kläder till honom. Men men..får klara't ändå.. de har man ju gjort förr så =) e bara o ha ett leende på läpparna så fattar ingen att man har sovit dåligt. De vore ju bra om han kunde sova lite längre på dagen idag så hans mamma fick chans till o vila sig...men sådan e han ju inte längre.. får ta igen de nån annan gång!



hoppas allaf år en trevlig dag







Kommentarer
Postat av: Linda

HAHAHAHA eller hur. Den är nog less på alla mina bh:s.



Jag skulle aldrig ha sagt något, nu är rutinerna förstörda :P Haha!

2009-04-18 @ 09:44:05
URL: http://liiiiinda89.blogg.se/
Postat av: Tezzan

Skönt att veta att du blev glad över vad jag skrev.. Jag väger oxå 80kg så jag känner verkligen med dig..håller fullständigt med dig om att det e så orättvist att så många andra e precis lika smala efteråt som dem var innan dem blev gravida..angående dem där knäppisarna så hoppas jag oxå att dem verkligen har mognat.. ha ha ha ha..skrattade så när du skrev att den som mobbade dig gick upp i vikt när du hade gått ner i vikt..Fniss..Då har man ALL rätt att vara skadeglad..ti hi..HAr själv oxå blivit mobbad när jag gick på lågstadiet visserligen men oavsett hur gammal man e så gör det ont.. blev mobbad för att jag var ful o hade fula kläder osv.. jag såg precis likadan ut som alla andra..hade inte så "hippa" kläder som mina mobbare dock.. barn o ungdomar e grymma,det kan iofs vuxna oxå vara.. Vet du?JAg hoppas verkligen att du kommer att få en jätte trevlig återträff... sträck på dig gumman,du e en vacker nybliven mamma till en helt underbart vacker liten son.. Vi kankse ska bestämma träff sen när våra barn har blivit äldre...så dem kan träffa varandra.. ha ha ha ha..skoja bara ti hi..

Ska få en gåstol av min syster fick ajg reda på igår så får se vad det är för nån..hon påstår att den e godkänd av "Vi föräldrar" så jag får se om den e så bra.. Nej vi har inte flyttat ännu för dem skulle renovera lägenheten först men ahr inte gjort det o tyvärr så kan ajg inget göra,har pratat med hyresgästföreningen o dem säger att jag inget kan göra.. så jag får väl flytta in iaf.. usch känns inte alls bra.. men men..du får ha en jätte trevlig helg..så "skrivs" vi väl snart igen..Puss o kram

2009-04-18 @ 09:58:48
URL: http://tezzan82.webblogg.se/
Postat av: Ida

Hejsan Emelie!

Att vakna utsövd när man har småbarn är verkligen en lyx. Konstigt nog klarar man sig bra ändå. Här hemma har det inte blivit en hel natts sömn sedan Thea föddes. Hon har vaknat minst en gång per natt sedan hon föddes fram till för en vecka sedan och då är hon 3 år nu. Ellie vaknar fortfarande ett par ggr per natt och är hon som storasyster kommer jag få vänta i över 2 år tills nästa natt då jag får sova ostört.



kram kram

2009-04-18 @ 12:02:35
URL: http://drommaromvittochshabby.blogspot.com/
Postat av: maria

du har inte tänkt på att det är så många (alla?) mammor som ammar har det, de måste gå upp ca var tredje timme och ge mat - så du ska nog inte klaga över en natt.

2009-04-19 @ 02:08:06
Postat av: emelie o elliott

till maria Jo, jag vet att det finns ammande mammor därute som får ge mat varannan/var tredje timma på natten! har inte påstått nåt annat,Hade gärna velat vara en av dom dessutom =( Kan lova att jag i början satt uppe dygnet runt o trälade med amningen för att få det att fungera, men lillen fick ändå inte i sig tillräckligt, så jag vet, kan man inte så kan man inte!De ja menar är att han e jättesvår att få att somna igen.Det är de som är jobbigt, jag går gladerligen upp flera gånger om natten o ger han mat, bara han kan somna om igen, han kan ju nästan inte det som det är nu. Man försöker med allt o till slut slutar de me att han hamnar i vår säng sparkandes o farandes. Det är de som gör mig trött, att han tar upp all plats så man inte kan sova för det! O så är det ju så med att han knappt sover något på dagarna så han skulle verkligen behöva sova om nätterna, e det som är så trist med..för hans egen del blir det jobbigt mä! fast iofs behöver jag ju inte försvara de jag skriver, för de e ju min blogg.. o har man en dålig dag så e de skönt o få skriva av sig. Stör man sig bara på de jag skriver så har man valet att inte läsa ju. Ha en bra dag!

2009-04-19 @ 14:32:57
Postat av: emelie o elliott

till maria Jo, jag vet att det finns ammande mammor därute som får ge mat varannan/var tredje timma på natten! har inte påstått nåt annat,Hade gärna velat vara en av dom dessutom =( Kan lova att jag i början satt uppe dygnet runt o trälade med amningen för att få det att fungera, men lillen fick ändå inte i sig tillräckligt, så jag vet, kan man inte så kan man inte!O det är inte bara en natt ja pratar om, de har blivit överlag nu.De ja menar är att han e jättesvår att få att somna igen.Det är de som är jobbigt, jag går gladerligen upp flera gånger om natten o ger han mat, bara han kan somna om igen, han kan ju nästan inte det som det är nu. Man försöker med allt o till slut slutar de me att han hamnar i vår säng sparkandes o farandes. Det är de som gör mig trött, att han tar upp all plats så man inte kan sova för det! O så är det ju så med att han knappt sover något på dagarna så han skulle verkligen behöva sova om nätterna, e det som är så trist med..för hans egen del blir det jobbigt mä! fast iofs behöver jag ju inte försvara de jag skriver, för de e ju min blogg.. o har man en dålig dag så e de skönt o få skriva av sig. Stör man sig bara på de jag skriver så har man valet att inte läsa ju. Ha en bra dag!

2009-04-19 @ 14:34:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback