Måndag


2009-04-27 @ 12:33:59

Inatt har elliott sovit jättebra. Han somnade runt nio och vaknade inte förrän 6 första gången, sedan tog jag upp honom så han fick ligga o busa o feja lite bredvid mig i sängen.Runt åtta gick vi upp, då blev det käk för oss båda.
Elliott fick sitta i babysittern o leka framför duschen när ja gjorde mig iordning..han tycker det är jätteroligt när man schamponerar in håret, o de bästa o roligaste är när mamma sedan står o borstar tänderna o gör grimaser samtidigt..hihi!

Vid halv tio blev det den vanliga promenaden, sedan sprang vi på mamma o syster Emma o william på bynn så vi följde med mamma hem en sväng o de blev fika (själv drack jag bara vatten) Elliott han va så varm så jag klädde av honom så han fick ligga nakenfis iklädd endast blöja på golvet hos mor.. han tyckte det var jätteskönt. SEdan gick vi hemåt å då vart de dags för käk nr 2, denna veckan blir det en ny sort pure. Blev morot o potatispure idag, han verkade gilla't. O sen några skedar katrinplommonpure efteråt o ersättning på det.

Förresten har jag berättat att vi tagit fram sittdelen till Elliott nu? de gjorde vi iaf i helgen. och han verkar trivas mkt bättre i den..liggdelen vart för liten..han är ju så lång min groda. Han sover precis lika gott i denna vagnen om inte bättre o när han är vaken så blir han inte alls lika otålig o gnäller för inget, för nu kan han ju ligga o sparka på den där pinnen som man sätter fast selen i. o så ser han ju va som händer mer.. de där nedrans överdraget till liggdelen va ju bara ivägen för honom, han bara sparkade bort de! 
Testade även o sätta honom upp, men selarna som ska sitta runt armarna skavde mot hans öron, fast syrran sa att hon aldrig hade william ihakad i armselarna när han åkte i början, de använde bara selarna som ska sitta runt midjan. Så ska ta o testa med bara selen runt midjan o se.

Är det nån mer än jag som har problem nu me o veta vad man ska klä sin bebis i nu när det börjar bli varmare ute? Idag är de fasen runt tjugo grader här. Elliott hade på sig kortärmad body, fleecejacka över det, o skor o mössa. Han var klippt genomsvett. Vart tvungen o ta av honom skorna då en sko åkte av o jag kände att han hade värsta tåbiran stackarn.  De får nog bli långärmad body, o ingen jacka eller tröja över..de räcker säkert, eller va tror ni? ja menar.. hade det varit sommar o tjugo grader då hade man ju haft dom ganska lättklädda.







Kommentarer
Postat av: Josephine

Jag har också bara en långärmad tröja på min dotter nu och en tunn filt över. Hon svettas ihjäl i värmen annars.

2009-04-28 @ 21:40:09
URL: http://likeajosephine.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback