för ett år sedan.(tillagd text)


2009-12-09 @ 19:25:08

såhär skrevs det i bloggen för ett år sedan (känsliga läsare bör ej läsa):

9/12 04:24 vaknade vid tre halv fyra av värsta värken i nedre delen av ryggen. Kan de vara förvärkar?? de gör ganska ont, håller i sig typ 30 sekunder o kommer vääldigt ojämt. När ja va o kissade kom de en liten blodig /brunaktig strimma på pappret precis som man brukar få innan man ska ha mens, o i holken låg det en klump me. Antagligen e de en blodig slempropp som lossnat...yes nu börjar de hända grejer!
hoppas värkarna tilltar..gör lite ont..men inte för ont! tänker inte ställa mig i duschen ifall att vattnet går iaf.
så..nu får vi se om de händer nåt idag..maybe? idag var första bf vi fick....på inskrivningen några veckor innan UL.
vore komiskt ioch med att a föddes några dagar för tidigt o ja me ,exakt fyra dagar för tidigt..
skriver nog senare..nu gör de ont igen..
9/12 05:18
om man bara har ont i ryggslutet är de då förvärkar bara? de kommer typ med fyra minuters mellanrum o håller i sig i cirka 40 sekunder..känns som man ska gå av eller nåt..ja har inte en aning om när man ska ringa..de kanske tycker jag är en idiot som ringer OM de bara e lite förvärkar?
9/12 06:08 faan..klart att de skulle avta..nu e de sju-åtta minuter emellan..hoppas de blir tätare igen..
9/12 07:20 har stått i duschen ett tag nu, haft värkar även inne i duschen. har läst att om värkarna försvinner inne i duschen så e de bara vanliga förvärkar..men så är väl inte fallet då, eller jag vet inte. ska klocka värkarna några gågner till sedan ska jag ringa förlossningen o prata med dom lite.
Nu gör de dessutom inte bara ont i ryggslutet när värkarna kommer får ont i nedre sidorna av magen med
9/12 08:34 nu kom ännu mer av slemproppen..denna gånngen genomskinlig. ringde in till förlossningen förut. Hon sa att jag gärna fick komma in om jag vill eftersom de va första barnet o så, Men risken är att när man har typ fyrtio minuter o åka som hon sa så kan värkarna hinna avta en hel del tills man kommit in o då e risken stor att bara skickas hem igen. Så valde o avvakta o stanna hemma. Får se om de händer nåt.. just nu e de oregelbundna som fasen igen..men men..vila nu!
9/12 11:27 med ojämna värkar just nu e den fyra minuter mellan slutet på värken innan o början på den nya.. fem minuter mellan den värken innan o början på värken efter.. håller på i cirka en minut. Gör ondare o ondare..undrar just hur de blir sen när man väl ligger där o ska trycka ut bebisen..vågar inte tänka på de!
Så..de e väl de som händer
förlåt att ja inte svarar på kommentarer..svårt o hinna me de. så mkt annat o hålla koll på ju.
min största önskan e att vattnet går me, så man kan åka in till bb. För som de e nu vill jag inte åka in bara för o få åka hem igen efter undersökning.
9/12 13:51 slempropp nu när ja va på toa..blodstrimmor i. Nu kan de inte finnas nån slemmis kvar... så mkt va de.
värk med 4-5minuters mellanrum än..blir tokig!  men de gör inge.. har all tid i världen på mig o lära känna den lilla krabaten inne i magen sen =) Vila e inte så lätt faktiskt.. så fort man blundat o nästan somnar.då kommer värken.. men gör inget alls idag. A får sköta allt när han kommer hem från jobbet snart, kan han ha!!
9/12 15:36 va på toa  nyss..då va de blod blandat me slem..kan de va teckenblödning??


åkte in till förlossningen så vi var där strax innan 18-tiden.
var då öppen 5 centimeter- så vi behövde inte åka de där 7 milen förgäves =) o sen 00.26 10/12 kom elliott <3






Kommentarer
Postat av: Eva

det syns ju att du fått Edan på högra bilden ;)

du ser lika lugn och harmonisk ut som jag gjorde när jag hade fått min =)

2009-12-09 @ 20:01:58
URL: http://fonmo.blogg.se/
Postat av: Malin

Ja men ja tyckte de funkade ganska bra. :)

Ja sånt e ja me snål me.

kram

2009-12-09 @ 20:35:28
URL: http://malinjljung.blogg.se/
Postat av: Katja

Så mysigt det är att tänka tillbaka på hur det var. Visst gjorde det ont men oj så häftigt också!



Kram

2009-12-09 @ 23:00:33
URL: http://www.lillagrodden.wordpress.com
Postat av: Förvirrade Morsan

åh, man längtar ju tillbaka lite smått ;D knasigt!

2009-12-09 @ 23:32:42
URL: http://forvirrademorsan.blogg.se/
Postat av: Emelie, mamma till Lukas

Kul att höra =D det finns verkligen knäppisar där ute =) hehe åå då fyller han ju år nu om 24 min enligt min klocka =D hihi



Jadå jag har varit lite sjuk under dagen bara =D Men lukas är nästan frisk nu så dunderskönt! Hur är det med er+ Kramar

2009-12-10 @ 00:02:59
URL: http://mellemus.blogg.se/
Postat av: Anne-Lie

Idag är ingen vanlig dag för det är Elliots 1års dag. Hurra, hurra, hurra. Hoppas ni får en kanonfin dag idag.kramar

2009-12-10 @ 07:17:44
URL: http://nomismamma.blogg.se/
Postat av: Petra

Japp om några dagar kommer jag ligga å ha ont å vänta på en underbar liten knort! Spännande ska det bli men det är ju så segt tills dess....



Ha en skön dag!

2009-12-10 @ 13:39:36
URL: http://glamouricious.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback