Dagen som varit.


2009-01-14 @ 19:56:37
Varit en riktigt påfrestande natt för både lillen o hans mamma. Gnälligt, vägrande o sova, hungrigt konstant. Men så är de,nu hoppas vi att de vänder lite grann. Är så trött just nu så ja somnar närsom. Men a har lovat o ta hand om elliott en stund nu så ja får fvila mig i ett par timmar.

Idag va vi på BVC; han har blivit så stor killen. förra veckan vägde han 3970 gram, o var 56 cm lång.
Idag vägde han 4300 gram och var  57,5 cm lång, huvudomfång 38 cm.

kollade i min bok från när ja va liten; vid en månadskontrollen vägde jag 4700 gram, när jag var 3 veckor gammal var jag 57 cm lång.
Pappa andreas vägde endast cirka 3500 gram när han var en månad gammal.

nu ligger lillen i vagnen, mätt o belåten för ett tag hoppas vi =)

nää ni, de här duger inte! nu e de vilodags.

kramis






Kommentarer
Postat av: johanna

ja det är inte lätt, man är typ alltid trött.. men snart kommer ni in i mer rutin och då får ni mer tid att vila, eller vi har det i alla fall:P.. hoppas allt är bra idag!

2009-01-15 @ 09:48:45
URL: http://tvamanaderkvar.blogg.se/
Postat av: *Sofie*

Vad fin din blogg har blivit=)

Det är ju så olika det där med vikten, Alex vägde nästan 4200 när han kom ut så nästan vad Elliot väger nu och tror Alex hade 37 i huvudomfång när han föddes, stor ju hihi.

Visar väl min tatuering sen så kan du se;)

KRAM

2009-01-15 @ 13:25:46
URL: http://frusofie.se
Postat av: Johanna

hehe nje inte riktigt så..

Alla barn sover olika mkt, vissa sover mer..

Men dessa tillväxtsprång kommer vid t.ex. 7-8 veckor gammal.

2009-01-15 @ 18:16:44
URL: http://familjenkorb.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback