Elliotts dag


2009-01-28 @ 13:18:43
ja som sagt så är alla onsdagar elliotts dag ju =) idag har vi inte hunnit me så mkt än faktiskt. Pappa A lovade ju att han skulle ta jouren första delen av natten. Han matade honom vid elva o sen när de lagt sig i sängen o han inte kunde sova vid 12 så frågade jag om jag skulle ta över ( mest för o få bekräftat från honom att ja inte skulle de o att ja gott kunde få sova vidare för ja behövde de) o då sa han ja om du vill. o då sa ja att ja det är väl bäst så du får sova, för du ska ju upp o jobba imorn. jag kan ju sova i helgen! Så då va de bara för mig o gå upp ur sängen o ta elliott o försöka få honom o somna. Det var lättare sagt än gjort faktiskt. O så mitt i allt så tyckte jag faktiskt lite synd om mig själv, satt där i soffan med en elliott som inte ville sova o smågrät lite grann av trötthet. Att lova o ta nattskiftet innebär faktiskt inte bara o mata honom vid elva, då ska man få honom o somna med hur lång tid de än tar! men de tyckte visst inte A!

Men efter en stunds fnölande i min famn så somnade han till slut vid halv 2, så då gick vi in o lade oss. Sedan vaknade han vid 4-halv fem men då fick han ligga kvar o fnöla lite..sedan gick vi upp så han fick äta vid 5. sen när han va färdigäten o allt så skulle vi ju lägga oss igen han o jag. Då började ju han självklart o le o ha sig när han låg i sin korg. Ja blev helt knäckt o sa.."men snälla lilla gubben, inte nu..vi behöver sova ju "för mig själv.  så fick ta upp han o lägga han i sängen med mig, o inte kunde han somna där heller, han låg i sparka o fnölade o hade olika läten för sig. till slut tröttnade jag o lade honom i korgen igen på test, då somnade han efter en stund, vid typ halv 7 kanske.  5-6 timmars sön e väl en höftning på va ja sovit totalt kanske

Sen gick vi upp vid nio så han fick äta igen. O efter de grejade ja lite här hemma, bäddade sängen, eldade, åt frulle. O vid elva gick vi till mamma o fikade lite. O nu har jag stekt pannkakor. O nu är de dags o mata en hungrig bebis igen hör jag.






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback