klagosång a la Emelie


2009-01-28 @ 12:56:43

Idag har vi varit ute en sväng jag o elliott. Va skönt väder ute faktiskt, o så lugnt o tyst. Alla e och jobbar typ, man hör knappt några bilar här i byn vid elva-tolv tiden. Harmoniskt

Men:

Va tror ni hände när jag skulle gå över övergångsstället vid kyrkan? jo, kom en bussjäkel när ja skulle gå över övergångsstället, stannade han??? NEEEEEJ!!! blir så jädra förbannad på alla stollar som inte stannar, fattar de inte att de egentligen är lag på att man ska stanna vid övergångsställe? som tur är som mamma så är man extra försiktig om de fina man har i vagnen så jag brukar stå kvar på kanten o verkligen vänta o se så de stannar! men tänk OM jag inte hade gjort de? FYFAN säger jag bara!!!

En negativ grej me o bo i bynn e faktiskt alla trottoarer, de är så snåla här i kommunen o ska spara in på ditten o datten, skolorna blir mest lidande! men o bygga nytt kommunhus ska de, o fixa tvåfiligt på en väg som knappt ens e olycksdrabbad. Går ju fasen inte o gå på trottoarerna med en barnvagn, för de första så lutar de, för de andra så sticker det antagligen upp massa rötter o skit under så gropigt o guppigt som det är. Så de e inte brukbara för fem öre, därför väljer ja o gå på vägkanten faktiskt!

såå..nu har ja klagat lite..känns bra nu igen =)

blir bara så trött på alla IDIOTER!







Kommentarer
Postat av: Carro!

mm dessa jävla bussar o bilar,, blir ju galen ja me.. hehe ja, ja vet hur det e, elsa har redan mer kläder än mej o killen ihop ;) för alla e så galna i bebiskläder här hemma ;) spec moster =) hehe men kul att dom visar att dom redan älskar våran lilla..

2009-01-28 @ 13:13:40
URL: http://truelove4everr.blogg.se/
Postat av: Malin

Usch dessa bussar. Dom stannar sällan vid ett övergångsställ o dom kör som galningar!

2009-01-28 @ 13:16:38
URL: http://malinjljung.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback