tveksamt


2009-01-21 @ 23:08:16
har idag nästan helt bestämt mig omm att sluta med delamningen. De är bara jobbigt nu. tar ibland mer än en timma innan han e färdigäten. o då ska han först ligga vid tutten en kvart på varje sida, sedan äta ersättning ca 100-130 ml. han kan inte få i sig så mkt mjölk på den amninshalvtimman med andra ord eftersom han äter så mkt ersättning efter.

sen har han börjat fnöla så mkt. han suger ibland knappt två minuter förrän han drar bort huvudet o gnor o glor på annat o har sig. e så frustrerande. sedan kan han tutta en stund o sen e de likadant igen. MAMMA BLIR LEDSEN, ELLIOTTBLIR LEDSEN FÖR HAN INTE FÅR TAG PÅ VÅRTAN EFTER ALLT FNÖLANDE. jag bryter nästan ihop varje gång o ger upp efter en stund! är så trist, jag vill verkligen amma men han e ju ointresserad. hasn gör minsann inte så när han får flaskan! frustrerande när man så gärna vill något som inte funkar. blir ju bara tårögd.

o A han säger bara att jag ska fortsätta amma, men  hur lätt är de då?? mina bröst duger ju inte lä'ngre, de har blivit ersatta av diflaskA =( =(

känner mig så hemsk som tänkt dessa tankar om att avbryta den lilla amningen ja håller på med, vet inte om ja vågar. tycker ju de e mysigt ändå, när de väl funkar nån gång lite då o då. de e ju närhet.

ÄR KLUVEN






Kommentarer
Postat av: mad

förstår att det måste vara jätte frustrerande och tufft när amningen inte funkar! Men ge inte upp!! tänk på alla bra antikroppar lillkillen får i sig..även om det bara är lite mjölk! fast sen ska du ju följa ditt hjärta och inte behöva bli depp för att det inte funkar! är nog inte lätt för elliott iheller..han har greppat hur man suger på dinappflaskan men attsuga på boppe är svårare!! så länge er fina pojke blir mätt och växer är ju det viktigaste!!

2009-01-21 @ 23:34:27
URL: http://madelainef.blogg.se/
Postat av: vera

om ni mår dåligt av att amma, så är det klart att du ska sluta med det. även om du vill.

strunta i att det är det vanliga att amma, gör det som känns bäst för dig och e, och strunta i vad alla andra säger. för ibland så måste man inse att amingen helt enkelt inte fungerar. men så länge han får i sig mat och växer, så är ju allt bra. eller hur?

men prata med dig bm, så hjälper dom dig!

2009-01-22 @ 08:48:19
URL: http://vmiss.blogg.se/
Postat av: Emma

Klart du ska sluta om du känner du inte mår bra av det. Elliott mår ju bättre om du är glad och känner dig okej med allt. Men förstår mkt väl vad du menar, Man vill ju amma. Mitt ena bröst har i princip sinat så har bara ett hon kan äta ifrån. Och din sambo måste ju förstå dig om du mår dåligt av amningen.

Hoppas allt är bra annars!

kram kram

2009-01-22 @ 09:33:54
URL: http://halmstadbebis.blogg.se/
Postat av: Johanna

Jag förstår dig, jag kör osså bara ersättning, det är tradigt att man inte kan men sen samtidigt så är det bättre att han får det han vill ha.. Du får mer tid med honom än du tror.. det kommer att gå bra!

2009-01-22 @ 09:49:33
URL: http://tvamanaderkvar.blogg.se/
Postat av: Mad

Allt är jätte bra med oss! Har dock en vagel och det kliar som tusan i mitt öga..Jätte jobbigt! Men utöver klådan så mår jag bra..ser trött ut iom att jag inte kan ta på mig mascara..



Nu gnyr plutt i vagnen..

2009-01-22 @ 11:20:47
URL: http://madelainef.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback