KATTER


2009-07-29 @ 21:33:34
Det fanns en tid i mitt liv då jag ville ha katt. Alla runtomkring skaffade katter- o kattungar va/är ju så söta. Nu är jag dock evigt tacksam för att man aldrig skaffa de katt. För det första så kan man aldrig åka iväg flera nätter o lämna dom ensamma när de springer ut och in. Man måste be någon släkting titta till dom, ge dom mat släppaut /in dom.
SEdan har vi alla fästingar som sitter på dom som förr eller senare blir mätta o släpper greppet o hamnar på golvet..o så råkar man trampa på de proppfulla små insekterna så det är blod överallt! o en del hankatter pinkar överallt trots att de är kastrerade ( har sett bevis på de)
 
Måste erkänna att katterna som går o  drar här hemmavid inte direkt har fått mig o ångra mitt val av o inte skaffa katt heller. Det är absolut inte så man går fram o klappar dom så fort de springer i våran trädgård. Nää..för när de kommer till våran trädgård så går de o pinkar på allt som finns, några av katterna brukar sätta sig mitt i gräsmattan o lägga värsta korvarna..de smiter in i huset om man har öppet, de får mig ju bara o hata katter ännu mer tyvärr. Dessa varelser som jag alltid annars tyckt varit söta o gosiga.

USch..nää blä o fy. Och jag kan säga att jag inte vart lyckligare när ja fick ett samtal av släktingen F förut precis innan nio där han frågade om jag kunde åka bort o ge deras katter mat/släppa ut dom. Här satt jag svettig o klibbig i träningskläder- på väg in till duschen..o så fick man tänka om direkt. Kunde de inte ringt lite innan o frågat så man hade varit förberedd? tänk om jag hade gått o lagt mig o somnat vid nio idag?

jaja..va bara å åka bort till E och F o ge katterna mat o sedan se till så de kom ut.  O imorn är de dags för nästa vända till mor o släppa in/ut och mata hennes katter. Som om man inte har annat för sig än o springa fram o tillbaka o släppa in katter med mera till höger o vänster..

Men jag är snäll..det är ju trots allt min släkt. och de är ju snälla o söta katter i alla fall! om jag ställer upp för E o F o mor så kanske dom så ställer upp för mig någon annan gång när de gäller nåt annat hoppas jag.

det är inte det att jag hatar katter..menar bara att de finns katter och så finns det katter o så är jag glad över att jag själv inte har någon.






Kommentarer
Postat av: Carolina

Okej. :) Jag har svart, lila, brun och turkos. :) Kul att kunna variera lite. Okej. :) Vart bor du nånstans? Vi åkte ju längs E4:an upp och det var en ren tillfällighet att jag hade läst om fabriken i ljungsbro så då passade vi på att göra en avstickare. Kul när man kan hitta lite roliga saker att göra längs vägen när man åker så långt. Det blir ju såå tråkigt annars. Ja, absolut. Men jag får nog se till att få väck lite av all choklad här hemifrån. haha. Det är farligt när man vet att allt gott ligger bara några meter iväg i ett skåp. :P

2009-07-29 @ 21:47:27
URL: http://bluppan.blogg.se/
Postat av: Amanda & Oscar

Tack säger Oscar! :)

2009-07-29 @ 21:53:19
URL: http://glantan.blogg.se/
Postat av: Carolina

Nä, precis. :)

Jaha, då vet jag. :) Vad skönt att ha nära till flera större städer. Ultimat. :) Är ödeshög litet? Har fått det för mig.

haha.. Ja, precis. Jag tror vi får ge bort lite också eftersom sambon vann ett sånt där stort toblerone. Annars blir det en jobbig startvikt. ;)

kram

2009-07-29 @ 22:05:24
URL: http://bluppan.blogg.se/
Postat av: Emma

Jag "hatar" också katter. FY!!! De bara rivs. Man ska dra alla över en karm de har min mamma sagt! ;)

2009-07-29 @ 22:15:56
URL: http://gaffelroad.wordpress.com/
Postat av: Anonym

Ja, hann du verkligen se till katterna? Du som har såå mycket att pyssla med?

2009-07-30 @ 00:13:27
Postat av: Jenny

Min katt är i alla fall världens bästa.. Ler.. Det är ju min lilla bäbis.. Kram Jenny

2009-07-30 @ 05:25:13
URL: http://smulis74.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback