OGRÄS TILL FÖRBANNELSE


2009-07-28 @ 20:46:31
Man kan verkligen säga att vi haft ogräs till förbannelse här hemma.

Vi har haft så fullt upp med massa annat att man inte ens hunnit med att ens titta på landen.De har varit husrivning,brädsättning, målning, en veckas öland. O en av oss har ju varit me lilleman me o den tiden då han sover så blir de ju oftast matlagning o sådant.  Men så häromdagen fick jag se de- det såg ut som värsta övervuxna gärdet hemma hos oss..massa ogräs som var typ en meter högt!
Och som jag skämdes över vad mitt öga fick skåda!

Så i eftermiddag/kväll har jag legat ute i det stora landet o försökt att rensa bort de mesta som folk ser när de går förbi på trottoaren (e på baksidan detta alltså) har inte fått bort de där lilla ogräset dock...var ju hur mkt som helst så de lilla gled typ mellan fingrarna. Men de ser genast lite bättre ut nu iaf.

Usch..ja e verkligen ingen trädgårdsmänniska i den bemärkelsen- men har alltid innan hunnit me o rensa ogräs. Fy skäms på oss!

Jaja..till nästa år ska skiten bort..då ska de bara vara gräs längs häcken på baksidan- så är det bara!






Kommentarer
Postat av: Förvirrade Morsan

jag vet precis hur det är! vi håller också på för fullt och nu borde inte grannarna skämmas över våran trädgård längre iallafall ;)



ohh, hur har du fått till bakgrunden i kommentarsrutan??=)

2009-07-28 @ 22:51:04
URL: http://forvirrademorsan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback