TRÖTTSAMT


2009-07-30 @ 19:52:07
De här börjar bli smått tröttsamt o tårdrypande nu- hela dagen har elliott verkligen testat mit tålamod som inte alls är bra idag eftersom man e trött som ett as efter natten.
Han har varit ledsen hela dagen, så fort man lagt ner honom i sängen så har han skrikit o tjutit  som en tok dessutom.Har aldrig hört så höga stämmor från ett så litet barn förut. Och jag måste säga att det gör ont i hela mig o hela själen när jag hör att han är så ledsen o att sedan se tårarna när man tar upp honom..en hel fors o hes blir han ju med.. Undrar jag hur denna kvällen/natten kommer att bli..pessimist som man är så räknar jag me o va som en zombie imorn.

 O nu ikväll..har han ännu inte somnat..orkar inte ens gå in på hur många gånger vi försökt o lägga honom. Han är verkligen jättejättetrött men verkar inte komma till ro för fem öre. JAg är hungrig, trött..o ett nervvrak..e nästan så jag vill sätta mig i ett hörn o gråta för jag tycker så synd om honom.

Vad är det med dig min lille kille? önskar du kunde prata så ja finge veta vad som är fel..






Kommentarer
Postat av: emma - mamma till meja

Hoppas ni får en bättre dag imorgon gumman!



Kram

2009-07-30 @ 21:14:14
URL: http://emmaoskrutten.blogg.se/
Postat av: Malin

Ja ni kunde ju varit på Öland denna helgen:) Hoppas de blir bättre me lillkillen. Tråkigt när dom e så ledsna o man vet inte va de e för fel. Kramar

2009-07-30 @ 21:37:08
URL: http://malinljung.blogg.se/
Postat av: Prinsessan Diana

Hej om det hjälper kan jag säga att jag har ett rent helvete här hemma. Siri är likadan, kan helt plötsligt inte sova själv. Hon bara gnäller på dagarna och klänger. Jag hittade en artikel om att det finns en utvecklings fas som vara från ca 7,5 månad till 9,5 månad. Där det är extremt mammigt. De har ett kraftigt behov av närhet då det handlar om seperations ångest. Så jag tror att vi får bara hålla ut. MEn jag vet verkligen hur tungt det är och hur trött man är när kvällen kommer och de inte har somnat!

Big Hug!

2009-07-30 @ 22:09:06
URL: http://dianahansson.blogspot.com
Postat av: Tezzan

Usch ja fy fan vad jobbigt det är... alicia e oxå ganska så mammig nu.. hon e ju 8månader o 1 vecka.. så hon e mitt i den där fasen.. Idag har varit ganska så jobbig... hon var lite gnällig imorse o sen när vi åt frukost så fick hon e mackbit av mig men då frmakallade hon kräkningar så hon kräkte ner hela sig totalt o jag hade precis bytt blöja o tagit på henne nya kläder.. jag blev så uppgiven..hon brukar alltid äta macka..men det var likadant igår men det var på kvällen när hon åt mat..förstår inte varför hon gör så..jag menar jag tvingar inte henne att äta om hon börjar att bli mätt det skulle ALDRIG falla mig in.. sen abra grät hon o jag var ju tvungen att torka upp o under hela tiden så var jag så ledsen o uppgiven för att hon grät o för att jag var irriterad,men visade inte det för henne.. tvättade av henne o tog på en ny blöja o nya kläder o sen gick jag o la henne..hon somnade efter ca 10 minuter o då ska tilläggas att hon vaknade halv 9 så hon borde inte vara trött..men men.. usch nu tycker jag så synd om henne för att hon kräkte o för att jag bara la ner henne i sängen men jag kände att det var det enda jag kunde göra just då.. för mitt tålamod idag e helt borta känner jag.. o jag känner mig riktigt ledsen för det..Oj gumman,detta blev riktigt långt,inte meningen..men det var skönt att "prata" av sig lite.. Hoppas att det e bättre med Elliott..Puss o kram

2009-08-01 @ 10:33:36
URL: http://tezzan82.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback