BVC


2009-06-10 @ 13:48:31

Då va bvc besöket avklarat. Skulle va där vid ett o kom hem runt halv två. Var ju läkarbesök idag me. .fick träffa hon med mustaschen.Gick jättebra..allt såg jättefint ut. När elliott låg där på skötbordet så ställde han sig på alla fyra o klev nåt steg framåt. De blev så chockade över att han redan stod på alla fyra..bara de! De sa att han e tidig. Men samtidigt tycker jag inte att det är så tidigt, vet ju flera stycken här i mammabloggvärlden som har barn som redan står upp på alla fyra me =)

20/5 ( 5 månader o en vecka ca) 7580 gram, 69,5 cm lång, omf 43,5
10/6 (6 månader på dagen)         8360 gram, 70 cm lång, omf  43,3 (hur fan mäter dom egentligen?)

ja, visst är det lustigt att hans huvud helt plötsligt va 0,2 cm mindre? o inte nog me de; hon mätte det till att han va 69,5 cm lång idag me. O då sa jag bara de att 69,5- då har han ju inte vuxit nåt på längden sen förra gången. Då va hon tvungen o kolla igen..o då sa hon helt plötsligt att han va 70 lång..skumt! De e lite virriga som sagt! 
Han hade iaf nästan gått upp så mkt som jag trodde (trodde han skulle väga 8500 gram för han muffar så mkt ,felade ju bara på 140 gram)

Så ja, mina vänner. På 6 månader har han blivit 20 cm längre (från 50cm till 70 cm), han har gått upp 4870 gram (från 3490 till 8360 gram)

Han växer verkligen så de knakar. o han kommer säkerligen bli en riktig tjockis så glad i maten som han e =)







Kommentarer
Postat av: Anonym

usch, jag mår illa när du skriver att han är "tidig". det spelar väl ingen jävla roll om ens barn börjar krypa, gå, prata "tidigt" eller om de gör det "sent"? barn utvecklas olika, så är det bara.

2009-06-10 @ 14:40:32
Postat av: emelie o elliott

till anonym: jamen precis, jag tycker ju som sagt inte att han är så tidig. Vet ju flera stycken i hans ålder som oxå står upp på alla fyra osv. O som du skriver; alla utvecklas ju olika. ja menar, många i elliotts ålder har fått tänder- men det har inte han än till exempel. Allt har sin tid- de kommer när de kommer. Alla barn e ju olika

2009-06-10 @ 14:52:46
Postat av: Amanda & Oscar

Vilken j-vla kommentar att skriva "jag mår illa" om nånting som Emelie har skrivit. Sluta läs bloggen då.....

2009-06-10 @ 19:00:13
URL: http://glantan.blogg.se/
Postat av: Emelie

ack så mycket. Njae, jag får väl ha tålamod, hihi

Det gör ju inget om det tar lite tid, kilona springer ju inte direkt ifrån mig, haha.

Angående lunchen så äter jag inte lagad mat på dagen. Jag skulle vilja äta nyttiga saker som Kycklingfilé och sådär men blir aldrig att jag orkar förberede så jag äter lättyoggi med banan, lite musli och en knäckemacka. Sen äter jag lagad mat på kvällen redan klockan 5 typ....KRAM!

2009-06-10 @ 21:34:20
URL: http://mrsojvindsson.blogg.se/
Postat av: Katja

Så bra han växer, ska på läkarkollen imorgon =) spännande att se om hon går upp nu när hon ammar så mycket mindre =).



Ja de verkar lite virriga om huvudet kan minska i mått... s

2009-06-11 @ 00:41:07
URL: http://www.lillagrodden.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback