Planer inför semestern.


2009-06-14 @ 21:16:58
Mellan allt kaos idag så har A varit riktitgt duktig o mojat lite i trädgården. Han trimmade o klippte gräset, sedan så fyllde han på med jord och stampade jorden o sedan sådde han gräs på framsidan där vi grävde för o kunna lägga som en stenmur längs staketet. Sedan har han mätt dörrar o donat.

Igår mättes de o räknades de ut ungefär hur mkt panel de kommer gå åt till panelbytet. Imorn åker a till byggmaterial direkt efter jobbet för o se så de har allt hemma o så. GUd va jag längtar tills de blir klart sen. Längtar tills man kan få måla panelen..halvmörkgrått me vita knutar kommer huset att bli. Sedan ska vi måla staketet vitt me tror jag, o så ska vi måla våran skabbiga altan vit då den ser fallfärdig ut som den e just nu! Dessutom kommer det att ske byte av dörrar ute i groventren. Tror det kommer bli ett enormt lyft för vårat hus.
Dessutom så kommer vi att gräva runt träden o lägga lite byasten runtom, och så har jag ett runt land mitt i gräsmattan som jag ska piffa till med lite växter. Tror det kommer att bli humle, lavendel och kanske nån sorts gräs.
Sedan kan man ju inte göra allt som man vill på en gång heller.. det finns varken tid eller pengar.

Man skulle ju gärna vilja bygga en inglasad altan me trädäck, o så skulle man ju vilja lägga byasten o göra en uteplats på framsidan me..meen..drömma kan man. Och på längre sikt så kommer drömmarna att slå in. Men de kommer att ta några år ;) Var sak har ju sin tid.

så våran semester kommer alltså till största del att spenderas hemma med husfix. Förutom en vecka då vi kommer att befinna oss på öland.  Hoppas bara att vädret blir lite stabilare o bättre med =)






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback