Todays bravader


2009-06-04 @ 17:55:54
hej på er alla balla (haha,fint rim va?)

hur mår ni, något taggade inför helgen eller?


Dagen idag har bjudit på mkt faktiskt. Först ringde sis vid halv tio o sade att våran farmor hade ringt o ville bjuda oss på fika. så elliott fick lite gröt, vi tog på oss och så gick vi ut i blåsten o hälsade på farmor. Var jättetrevligt där- farmor är och har alltid varit riktigt förtjust i småbarn. hon har typ 16 barnbarn och  sju stycken barnbarns barn o hon tycker alltid det är lika roligt när någon kommer på besök. Står alltid typ sju sorters goda kakor o mummabullar framme på bordet hos henne =D
Efter fikat så gick vi till bynn och handlade lite grann..bland annat jäst inköptes- så ni kan väl nästan gissa vad jag gjorde när jag kom hem? Satte elliott i gåvagnen o så gjorde jag en bulldeg. Elliott fick mat under tiden, och sen när de va dags o baka ut bullarna så fick han ligga i sin säng ( ett försök till att få honom o somna). Men när alla bullarna nästan var utbakade så låg han därinne o illtjöt. Så tog upp honom o satte mig i soffan me honom medan bullarna jäste o han somnade nästan direkt i min famn. När han sov ordentligt så lade jag honom i sängen o där låg han o sov sen i ca 2 timmar. När bullbaket var klart så tänkte jag att jag ju kunde börja städa lite smått tills han vaknade- jag hann ju städa allt i lugn o ro. Han låg där o sov så sött. vet inte va som hänt me honom de senaste dagarna..han har börjat sova mkt mer nu, vilket iofs är bra.

Sedan satte jag på grillen så de bara var o slänga på lite grillkorv när a kom hem från jobbet, och efter det så kom sis o william hit på lite fika o bus. William är verkligen elliotts stora idol, han ser upp till honom till tusen. Ler o flinar jämt så fort han ser william o det är så kul när han puttar på elliott när elliott sitter i gåvagnen.  O jag tror fasiken att det är lite tack vare william som elliott nästan har fått till det där med kryptekniken.(han har sett hur william gör när han kryper)  för i helgen kröp han faktiskt ett par steg innan han ramlade ner igen och i förmiddags hos farmor kröp han ett par steg till innan han föll. Så håller han bara på å över lite så kommer han att krypa helt sen =) annars krålar han mest sig framåt på magen.

Alldeles strax ska a åka o träna o elliott o jag ska mysa själva här hemma. Funderar starkt på att lägga mig tidigt ikväll faktiskt.

har både hunnit me o baka o städa idag, kan inte smälta de riktigt..så nu får de gärna bli helg =)






Kommentarer
Postat av: Förvirrade Morsan

det är betydligt mer än vad jag har fått gjort här hemma idag ;)

2009-06-04 @ 18:31:36
URL: http://forvirrademorsan.blogg.se/
Postat av: emma - mamma till meja

kan du skicka hit några bullar ;)



vad duktig han är som kryper snart :)



kram

2009-06-04 @ 18:49:58
URL: http://emmaoskrutten.blogg.se/
Postat av: Amanda & Oscar

Bra gjort! Jag vill också ha bullar!

Va Elliott är duktig!!

2009-06-04 @ 22:42:51
URL: http://glantan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback