sheisse o sånt


2009-03-12 @ 18:03:18
Ja ni, skulle ju då ta o laga lite mat förut. Steka lite på stekplattan. Vad hände då? joo..de kom ingen värme. inge hände. Kom då o tänka på att jag faktiskt inte tänkt på å kolla de två plattorna åt vänster. Har ju bara använt de två åt höger de senaste dagarna till o koka vatten. Så nu fungerade bara halva spisen. Fick steka mina raggmunkar på en vanlig kokplatta istället.

Ringde i förmiddags till e-lux service; de skulle försöka komma ut imorn om de hade reservdelar.

Men när jag fick se att två plattor dessutom inte funkade så ringde jag tillbaka o berättade det. Då sa han att vi ju iaf kunde dra undan spisen o kolla så de inte va så att stickkontakten inte satt i. De gjorde vi o kollade..A tog till o med ur stickkontakten..o vad såg vi då? plasten i stickkontakten hade smält lite o den ena stickgrejen var helt svart. Så något fel med spisen är det ju!  hoppas verkligen de tittar till de ordentligt så de inte bara fixar dit en ny kontakt. För kan ju vara något mkt större fel än så.

Lustigt ändå att det inte gått någon säkring; de borde de gjort som den såg ut. Men icke sa nicke. Vi vågade iaf inte sätta i kontakten igen, så får väl ta o åka till mamma o koka upp vatten till hans ersättning så de finns.






Kommentarer
Postat av: emma

du kan väl koka vattnet i micron? hoppas ni får en skön kväll!



kramar

2009-03-12 @ 19:20:59
URL: http://emmaoskrutten.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback