En utslagen hjälte


2009-05-21 @ 18:39:56

Min lilla kille har fått feber :( han har varit igång o varit jätteglad idag; pratat massor o skrikit riktigt glatt o högt =) men förut kände jag när jag tog upp honom att jag tyckte att han var så svettig o kladdig i knävecken (han hade ju bara en kortärmad body på sig inget annat) så när jag bytte blöja så tog jag ändå tempen i fall att tänkte jag. Och mycket riktigt; 38,2 visade termometern. Men de har inte märkts innnan som  sagt, så vet inte om han haft feber hela dagen eller om han fick de nu i eftermiddags. För efter vi hade tagit tempen så va han faktiskt rätt slö o så ändå tyckte jag.. O nu ligger han här på täcket på golvet o sover..ska se hur länge till han sover. Man kanske kan lägga honom i sängen till o med. jaja...dessa sprutor säger jag bara. Men de är nog över imorn igen så.

Annars så har vi varit hos mamma o pappa en sväng idag eftersom A har jobbat. Va trevligt me lite sällskap. Först va vi ute på morgonpromenaden o sedan så vart de fika hos mor o far..o sen så hjälpte jag mor me lite grejer ´på datorn.
I eftermiddags åt vi lite god mat här hemma med, eftersom a är o tränar så blev de kvällsmys me god mat på eftermiddagen. Blev potatissallad o grillad skinksnitzel =) va jättegott!

Elliott har verkligen börjat komma in i ett tempo nu när han går runt i gåstolen, han tycker det är skitskoj o gå emellan mamma o pappa..haha! Fast han får självklart inte bara sitta där hela tiden..han får ligga massor på filten ändå o busa o öva på att krypa. De blir mer att man sätter honom i gåstolen när man ska göra saker som att tex laga lite mat, eller om man ska göra iordning sig på morgonen. Lagom är ju bäst!

imorn är A ledig o då planerar jag att vi ska rätta till plattorna som ligger snett på framsidan så man kan ha som en liten uteplats där =) o gräsklippning o rensning av ogräs lär de nog bli med..det är ett som är säkert!

nää.. kära bloggvänner...blir nog itne så många mer knop idag faktiskt..de här blir  nogde enda inlägget.

hoppas alla mår bra






Kommentarer
Postat av: cammie

lilla killen då. hoppas han mår bättre.



Ja,lilla gadden sticker nu fram! hi. Allt är bara fint med oss här :)

2009-05-21 @ 20:04:01
URL: http://tuscha.blogg.se/
Postat av: Amanda & Oscar

Stackars liten, hoppas det går över fort!

2009-05-21 @ 22:23:11
URL: http://glantan.blogg.se/
Postat av: Kicki

Hoppas han mår bättre idag!



Håller med om att det är enkelt att annvända gåstolen när man gör saker som att laga mat :) Kevin älskar gåstolen, för då når man ju allt och slänger ner allt i sin höjd på golvet. Här går de inte att ha nått i hans höjd inte :)



Kram

2009-05-22 @ 09:59:37
URL: http://kicki.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback