Hur tänker ni?


2009-05-12 @ 19:10:07

Gjorde ett test förut idag på alltombarns hemsida (samarbetar med expressen) testet handlade om om man var redo för att skaffa ett till barn. HAHAHA o vilket svar man fick sen då:

Oj, oj, oj - här brinner det i knutarna! Du är mer än redo för ett barn till! Lycka till! 

Njaaa.. inte brinner det i knutarna ännu. Elliott är ju inte så gammal än. det får nog allt vänta ett tag till

Nu till min undran.

Hur känner ni inför det hela som nyligen fått smått? vill ni ha flera barn?? eller blev ni helt avskräckta under förlossningen?

Jag känner iaf att jag verkligen vill ha fler barn. EFtersom jag själv har tre syskon, så vet jag vikten av att ha syskon. Ett barn måste nästan ha syskon, så de kan ha glädje av varandra. SEdan tror jag att man inte ska vänta alltför länge innan man skaffar barn nr 2 så de inte blir ett alldeles för stort åldersgap mellan dom. Ett par-tre år emellan e nog lagom.


ja..vad tycker ni?







Kommentarer
Postat av: Prinsessan Diana

Hua!

Jag får dödslängtan bara jag tänker tanke på att vara gravid!

Föda är okej.

Vi har alltid sagt att vi bara ska ha en!

Men visst har man dagar då man skulle kunna skaffa ett helt fotbollslag!

Det vi ofta pratar om hemma hos oss är just denna biten med att man ska ha råd!

För vi vill kunna ge dem möjligheter att satsa på idrott om de vill.. m.m

Så av den anledningen har vi sagt att det kanske får räcka med ett barn!



Kram

2009-05-12 @ 19:23:28
URL: http://dianahansson.blogg.se/
Postat av: emma - mamma till meja

jag är helsugen på en bebis till :) men vi har bestämt att efter vi har gift oss i juni 2010 då ska vi börja försöka på ett syskon till meja. jag håller dessutom tummarna för att jag ska få föda som vanligt nästa gång!



kram

2009-05-12 @ 20:25:41
URL: http://emmaoskrutten.blogg.se/
Postat av: Katja

Vill mer än gärna ha ett barn till, inte just precis på sekunden nu men i framtiden :). Ett syskon för med sig så många positiva saker och jag vill så gärna föda ett barn till och lära känna ännu en helt ny individ =). Hade gärna sluppit vara gravid dock men det är ju ett måste för att få barn ;)



Ha en fin kväll. Kram

2009-05-12 @ 20:28:14
URL: http://lillagrodden.wordpress.com/
Postat av: Veronica - mamma till Denver

Jag blev inte ett dugg avskräckt av förlossningen, snarare tvärtom. Däremot känner jag mig inte så lockad av att vara gravid igen (min graviditet var inge vidare...) Jag vet att vi kommer att skaffa ett till barn, men ibland känns det som att det räcker mer än väl med ett =) Men nästa får nog vänta ett tag ändå.

2009-05-12 @ 21:57:46
URL: http://forvirrademorsan.blogg.se/
Postat av: Mad

Vi ska ha flera! Minst 3 sammanlagt..gärna snart;)

Jag ska göra testet nu jag med;)

2009-05-12 @ 22:03:25
URL: http://madelainef.blogg.se/
Postat av: erika

precis samma som du faktistk, men vill gärna att någon av mina vänner skaffar smatidigt

2009-05-12 @ 23:06:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback