ljuva egentid..


2009-05-13 @ 20:22:50

o vet ni va ja gör då? sitter framför datorn.. så skönt o bara kunna kika runt på va man vill utan o sitta o kika så lillen inte ligger med huvudet vid elementet eller så ha inte hamnat utanför täcket.  o utan att behöva ta upp nån vid gnäll.

Missförstå mig inte jag älskar att vara mamma..älskar min son över allt annat. Han är det bästa o finaste som hänt mig. Men ibland är det skönt o kunna få vara själv en stund..o göra va man vill o känner för!! även om det bara rör sig om nån timma.
så nu har a hand om sin son...
karlar e ju som de är..haha..  så fort De e nåt me elliott ;om elliott  ska ha mat exempelvis o A  ska göra iordning maten åt elliott så tycker A att jag ska hålla elliott under tiden. Vet ni va mitt svar blev idag?? haha.. "du kan väl lägga honom på filten på golvet sålänge? de brukar jag få göra när jag är ensam hemma om kvällarna o dagarna när jag ska göra iordning mat" O de e ju faktiskt sant. när man är ensam hemma med gullet hela dagarn får man ju göra allt själv, de finns ingen där som man kan lämpa över honom på i ett par sekunder.. så då kan ju han faktiskt klara av o ta hand om sin son en liten stund utan hjälp. Likadant säger jag om A frågar mig om jag kan fixa nåt o dricka till honom när han håller i elliott- det är väl bara o hämta själv. '"Det brukar jag få göra, det är itne alltid jag ens har tid till att dricka så"..hahaha

taskig mot sambon- jag vet..men va fasen de ska inte gå runt o tro att bara för att man är hemma o e mammaledig så har man de hur glassigt som helst..det är inte så!! Ibland kan de gå en hel dag innan man får gå på toaletten, o ibland äter man frukost  runt sju o hinner inte äta nåt förrän fyrasnåret igen då man har fullt upp hela tiden o glömmer bort de. det är så det är o vara mamma.. man har minsann ingen som står där o servar en med än de ena o än det andra. O när jag väl får egentid så har jag fotast inte tid till att göra det till egentid iaf..för då måste ju resten av hushållet skötas. oftast viker man tvätt, lagar mat, diskar med mera..sånt man inte hinner när man har en liten pojke som vill ge sig ut på äventyr i vardagsrummet.


jaa.. vet nästan att jag kommer få massa anonyma kommentarer som kommer klaga på vad jag skrivit! men vet ni vad? de skiter jag i..det är min blogg..o man måste ha rätt till att få skriva av sig ibland..läs inte om ni inte vill liksom!







Kommentarer
Postat av: *Carro o Elsa*

åååååååååååååååååååååååå TACK kära du! ett bra inlägg som ja ska vissa min kille =) hahaha säger samma till han, hur tror du ja gör på dagarna? haha goo girl... ;) nu får vi se grey´s o drömma oss bort med alla hunkar ;) kraaaam

2009-05-13 @ 20:51:36
URL: http://truelove4everr.blogg.se/
Postat av: Katja

hihi varför skulle nån klaga på detta inlägget? Stämmer ju bra =)



Natti kram

2009-05-13 @ 21:59:26
URL: http://lillagrodden.wordpress.com/
Postat av: Amanda & Oscar

Jo jag känner igen mig ;)

2009-05-13 @ 22:01:40
URL: http://glantan.blogg.se/
Postat av: Veronica - mamma till Denver

ohhh, vad jag känner igen mig! Önskar jag kunde få min käre sambo att läsa detta, men det kommer han aldrig att göra :P



En sak, det är ju helt sjukt att du ska behöva försvara dig i din blogg och ha "dåligt samvete" över att du njuter av din egentid (utan att hålla koll på bebis osv.). Egentid har man rätt till, även som förälder... Men jag vet att det finns puckon som inte fattar sånt...



Kram

2009-05-13 @ 22:19:56
URL: http://forvirrademorsan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback