JOBBA?


2009-09-04 @ 07:41:45
Godmorgon på er allihopa

Idag känner jag mig lite piggare iaf. MEn trött e man. Lilleman vaknade inatt o vägrade somna om. VAr bara o ta in honom i sängen o där har han legat på vänt på sig en miljon gånger, sparkat en både här o där. Fy va de bökar o styr i sömnen de små liven!

Tanken på att såsmåningom börja jobba igen gör en mer o mer påmind varje dag nu känns de som. Gillar verkligen de flesta jag jobbar med massor, finns flera stycken man kan prata om allt me. Men sedan blir de ju som det alltid blir när det är massa damer som jobbar..massa skitsnack! Det kändes så jäkla skönt o veta när man jobbade sist att man skulle vara borta från allt det ett bra tag. O så mkt som verkar hänt därnere när vi varit på besök nu så lär jag ju behöva en rundtur när jag kommer tillbaka!
 A fixar de bra med, inge jobbsnack när han kommer hem. Det enda man kan få höra e massa fräckisar lite då o då som han fått höra =) Och de är det som är så skönt med, även om vi jobbar på samma ställe så har vi ALDRIG tagit med oss jobbet hem på det sättet. Vet att det finns flera par runtom i detta avlånga land som jobbar på samma ställe o inte gör annat än o sitta hemma o älta jobb. o sen finns de dom som på direkten snackar skit med andra i familjen om jobbet när de kommit hem. MEn ärligt talat? hur roligt är det? jag anser, att när man har stämplat ut så är man en helt annan människa. Då är man inte längre arbetare, man är sambo, kanske mamma, ja man har ledig tid!

men  tror ändå man kommer tycka att de e skönt o va igång o jobba sen när devöl blir dags, för som sagt; de flesta jag jobbat me e supergoa männsikor =)






Kommentarer
Postat av: emma - mamma till meja

Vad jobbar du med? När ska du börja jobba igen?



Kram

2009-09-04 @ 09:07:35
URL: http://emmaoskrutten.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback