2 veckor ♥


2010-12-28 @ 16:36:16
i hela två veckor har vi nu fått ha våran sessa Leila hos oss. Två helt underbara veckor fyllda med både tårar o skratt. Hon är så underbart söt o go. Hon sover mest hela tiden, helst ska hon ligga nära nära i famnen. De gillar hon bäst- lägger man ifrån henne i vagn etc så blir hon oftast ledsen. Naveln tappades för ca en vecka sedan (man hinner inte direkt ha samma koll som man hade med första barnet, tänker att man ska skriva upp..men sen dyker de upp nåt annat- o minnet är som en guldfisks just nu)

hon sover riktigt bra på nätterna- kan gå fyra timmar mellan målen då om hon är trött. Storlek 50 är typ för litet- så nu kör vi på storlek 56..har massa fina klänningar som hon fått i just den storleken så de är väl bäst o börja använda upp dom snart nu..hihi! Fullkomligt älskar att få klä upp henne i rosa kläder- o lila med såklart =)

Imorn kommer BVC tanten hit för att väga o mäta henne. Julen kom ju emellan o då va hon ledig så första vägningen med bVc blir inte förrän imorn. Ska bli spännande o se hur mkt hon gått upp sedan vi va inne på lasarettet o tog gulsotprov o vägde henne sist. de va 8 dagar sen o då vägde hon 3800 gram så jag gissar på att hon säkert väger runt 4500 g nu eller nåt så bra som hon äter ;)

Har gett upp de där med amningen nu- så nu kör vi bara på flaskan. A fick ge henne ersättning när jag hade maginfluensan eftersom jag inte hade kraft, energi eller ork o knappt fått i mig nån vätska. Och efter det så gnällde hon bara såfort hon hamnade vid tutten o tuttade nån gång o släppte igen. Så nu blir de bara flaska.. känns jättetrist att de blivit så. Men samtidigt så vet ju jag att hon får i sig så mkt som hon behöver då med istället för att trixa med o amma en stund o sedan ge flaskan efter.
Huvudsaken är ju trots allt att hon mår bra

nyfödd "liten" leila


två dygn gammal liten sessa efter att hon ÄNTLIGEN fick komma in till sin mamma efter att ha legat o solat på NEO hela dagen.

två veckor gammal...elliotts gmala trogna följeslagare alf finns som ni ser med i bilden denna gången med.

 









Kommentarer
Postat av: Carolina

Om du har kläder i strl 50 som du vill sälja så vet du var du ska vända dig. :)

Har inget i den storleken alls, men jag antar att jag kommer behöva det till min skrutta. :)

2010-12-28 @ 17:16:35
URL: http://bluppan.blogg.se/
Postat av: FruSofie

Grattis till lilla underverket, så fin hon är!!!

2010-12-29 @ 20:13:13
URL: http://frusofie.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback