BF- dagen och storebrors 2-årsdag.


2010-12-10 @ 10:01:19
Fredag, fredag, fredag...hur skönt är inte det? Inatt har jag sovit som en prinsessa om man jämför med de senaste nätterna. Har faktiskt bara hör o häpna varit uppe o kissat 3 gånger mellan 10-5 på morgonen..inte illa pinkat de inte med tanke på att de brukar vara ca 10 gånger annars(haha). Sen gav elliott mig sovmorgon till 5 i 7 i morse. Antar att vi båda var riktigt trötta - o man måste ju vara en pigg liten kille när de är födelsedagsdags

Vid sju kom killen tassandes in till mammas o pappas säng. Där satte jag på barnkanalen och gick o gjorde iordning "lelle" sen låg vi där o mös en liten stund. När han hade ätit den klar så gick jag o hämtade ett par paket som jag tyckte han kunde få nu på morgonen. Så han pratade o babblade när han höll på att öppna paketen då
♥ Blev en muminbok samt en tröja som han fick ta på sig till dagis idag. Resten av presenterna öppnar vi senare idag när pappa A är hemma oxå har vi bestämt =) Så nu är han o busar av sig lite på dagis sen får han komma hem o öppna massa roligheter =)

O inge nytt på syskonfronten heller =( Känner mig lite som ett nervvrak när de gäller de där just nu, bara satt o började o stortjuta förut utan att nåt utlöste de. Känner mig bara sjukligt trött på väntan nu, man är stor som ett hus o har ont både här och där o varje dag går man o hoppas nu! Sen är de ju faktiskt så att de va mkt lättare o va gravid förra gången eftersom man inte hade en till liten o tänka på innan då. Det är inte lätt att förklara för en tvååring varför han inte får ligga på mamma, varför han inte får sparka mamma i magen, och varför mamma kanske inte orkar lyfta runt o bära runt på honom när han är som mammigast.
Tycker att mitt kisseri har stannat av lite de senaste dagarna med.. har inte känt mig lika kissnödig som jag gjort innan. O sen tycker jag att broster inte rör sig lika mkt som innan..vissa stunder blir man nästan lite orolig o måste lägga sig ner för o buffa runt o känna så de verkligen är liv därinne. MEn det är ju iofs förståeligt- de är ju typ ingen plats kvar därinne nu.
I och med att det är BF- dagen idag med så räknar jag inte med att något ska hända idag. Det är ju bara 5% chans att föda på BF-dagen sägs det ju! Inte lätt o pricka in med andra ord ;)
omkring 5 procent av alla graviditeter blir överburna dessutom ( så risken för att gå över 42 veckor är inte så stor)

nää.. nu ska jag inte googla runt på massa statistik här..inge o strirra sig blind på!

önskar er alla en trevlig förmiddag,
kramar









Kommentarer
Postat av: Louise

Nu får bebisen se till att komma inatt;)

När jag fick min andra så hade jag BF 24, kände absolut inte det lilla minsta tecken till förlossning under hela den dagen, sen vid 05.00 på morgonen den 25 så vaknade jag av molnande värk och ja det var förlossningsdags. Tänk att det bara kan komma sådär rakt upp och ner:)

2010-12-10 @ 10:49:19
URL: http://www.myworldofsunshine.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback