måndagskväll (känsliga läsare varnas)


2010-03-08 @ 18:59:24
Då va de kväller igen. Framför datorn sitter en seeeg mamma.. elliott ville ju ha morgon tidigt imorse- men lyckades att få honom somna om som tur va..en liten stund iaf =)

Arbetsdagen har varit bra, som vilken arbetsdag som helst brukar vara ungefär. Dagishämtningen gick väl sådär- han följde visserligen med hem utan problem men han hade bajsat löst flera gånger stackaren- de hade till och med runnit igenom så de hade fått byta kläder. O så hade han ätit mkt lite mat vid lunchen. MEn det verkar som att det är sådan han är numera- det är svårt att få i honom lagad mat. Kanske är det för att han håller på att få fler tänder?

När vi kom hem o jag tog av honom så kände jag en rejäl stank av bajs.. tog av blöjan o där va de lite bajja.. o jaa.. de va sådant som hade suttit en stund kan jag ju tillägga.. så de va inte lätt att få bort det inte! fick ställa oss i duschen en stund. Tycker synd om min lillkille- tack vare att de hade missat att han hade bajsat när han var på dagis så hade de ju som sagt torkat in så nu är han  jätteröd om sin lilla rumpa :(

Vet inte va de ska va me hans mage? tror faktiskt inte att de beror på att han fått en lactuloskur- visst då blir de ju att de blir löst- men de gånger vi testat de så har de varit så en gång o sen har de varit bra. Men nu har de ju hållt på en hel dag- de måste va så att de är tänderna som spökar..kan inte tänka mig annat!!

Hoppas att han sover hela natten nu så han vaknar upp pigg imorn, o jag me för den delen =) fast iofs är de ju mysigt att han sällskap i sängen av en mysig liten plutt nu när A sover borta inatt =)

jaja..nu ska jag inte prata mer bajs på flera veckor- jag lovar!!
Tänkte ta mig nåt o tugga på nu o sen se om jag kan göra om en design..

vi får se om den där överraskningen blir av eller inte..väntar på besked!!

önskar er alla en trevlig kväll!

kramis






Kommentarer
Postat av: CiliaH

Bajs är ett hett ämne i småbarnsvärlden... Stackars liten som fått gå med baj i blöjan så hanblev röd. Usch. Hoppas hans mage blir bättre nu.



KRAM

2010-03-08 @ 19:25:47
URL: http://ugglehuset.wordpress.com
Postat av: johanna med tyra o otto

Ni var där ifjol med va? vi kör längre upp där det är lite lugnare:)

2010-03-08 @ 19:33:12
URL: http://tvamanaderkvar.blogg.se/
Postat av: Eva

nä fy stackars elliott..missa att byta en bajsblöja får man inte göra =/ stackars liten som inte kan säga något heller...

dagens ris går till dagis...

2010-03-08 @ 19:37:02
URL: http://fonmo.blogg.se/
Postat av: Eva

hej hej igen =)

jo de mäter vätskespalten i nacken..och om den är bredare än 2.5 mm (pyrets var ca 3 mm) så är det en läkare istället för bm som gör rutinultraljudet...så att läkaren kan kolla så inget är fel...men eftersom jag fick så bra resultat på riskbedömningen så sa bm som gjorde undersökningen idag att jag inte behövde oroa mig..

men lite orolig blir man ändå..

2010-03-08 @ 19:40:35
URL: http://fonmo.blogg.se/
Postat av: Förvirrade Morsan

kanske magsjuka eller nåt liknande? det verkar vara mycket sånt som går nu överallt=(

2010-03-08 @ 23:42:48
URL: http://forvirrademorsan.blogg.se/
Postat av: unique

Naw.. lille plutten. Hoppas magen håller sig idag

2010-03-09 @ 14:01:10
URL: http://saratilling.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback