måndag- ny vecka.


2010-11-01 @ 12:28:57
Måndag idag, och en ny vecka igen. v44- den beryktade höstlovsveckan.
Kom för en stund sen hem efter en shoppingtur till citygross. Var bara o lämnade elliott på dagis vid nio, sedan satte jag mig i bilen o körde mot Mantorp. Hemma va ja väl strax innan 12. Nu har jag ätit lite "lunch"  o tänkte snart läsa en gravidtidning jag köpte- mama gravidbibel. Men först tänkte jag ju givetvis att jag var tvungen o lämna ett avtryck här ;)

Har drömt knasigt inatt. Drömde att lill*n i magen föddes för tidigt (typ nu) och att vi gav bebisen ett av namnen vi pratat om att vi vill ge den,  och att ingen i släkten tyckte om namnet. Att alla var emot de! Skumt eller vad?

Annars är de kalas i magen som vanligt- buffas som bara den, men det är ju inte riktigt i samma regi som förut- för nu finns de inte lika mkt utrymme kvar o röra sig på ju!  Längtar massor till nästa måndag då det är dags för BM besök igen =)

Nu är de inte så himlans långt kvar till BF ju. Jag är inte ett dugg orolig inför förlossningen faktiskt, tror att de kommer gå jättebra oavsett- kvinnor har ju fött barn i alla tider. Jag säger som förra gången när jag var gravid i slutskedet o folk frågade mig om jag hade skrivit nån förlossningsplan- Varför ska man göra upp en plan på något man själv inte kan påverka? man har ju inte en aning om vad som ska hända- ingen förlossning är den andra lik. Det är bättre o ta de som de kommer med smärtlindring och allt sånt.
Jag är mer orolig inför det här innan...mest orolig är jag för att man inte ska hinna in till förlossningen. Vi har ju ändå 7 mil till förlossningen ungefär- o det är ju faktiskt så att ett barn har banat vägen innan..så de kan gå fort denna gången. Man har ju hört en hel del såna historier om folk som fått föda på motorvägen o i korridoren på bb med mera.


Nu har jag delat med mig lite av mina tankar..haha!

hoppas ni får en bra start på veckan,
kramar






Kommentarer
Postat av: Carolina

Men OJ, har ni 7 mil till förlossningen?! Vad drygt. Förstår din oro, men jag tror du kommer fixa det galant. :)

Vi har 3 mil motorväg så för vår del går det fort, men jag ska ju ändå göra snitt så jag slipper förhoppningsvis (om det inte startar för tidigt, då är det akut akut) oroa mig för det.

2010-11-01 @ 13:28:54
URL: http://bluppan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback