Lista?


2010-10-08 @ 10:23:51
såhär såg min lista ut inför elliotts ankomst för två år sen- mkt av de kunde jag redan bocka av..
Funderar på om man ska ta o använda sig av samma lista denna gång med? tycker ni de fattas nåt?

måste bara ta o kika lite bland gamla kläder för o se va som ska användas o vad som är för slitet så kanske man kan stryka lite på klädeslistan med.

5 bodyer
2 pyamas
3 par byxor 
3 par strumpor
1 lite tjockare
overall
mössa
vantar
1 hjälmmössa i bomull
2 filtar

Vagn (har emmaljunga citycrossen sen förut, sedan har vi beställt en syskonvagn ju)
åkpåse
skötväska
kudde o filt till barnvagn/babykorg
babyskydd har vi ett sedan elliott va liten
(bärsjal -tycker inte det är så nödvändigt ändå till o börja med.)
blöjor- köper det längre fram, för tidigt än ju
våtservetter
frottehanddukar
plastad frotte
skötbord
skötbädd till skötbord
tvättlappar i frotte
nappflaska för nyfödda
spjälsäng
spjälsängsskydd
amingskudde
badbalja
badolja, babyolja mm
babysitter
sängkläder
kudde
täcke

2st amingsbhar-- har inte köpt några än..räknar med att brösten ändras mkt när mjölken rinner så ska ha vanlig sporttop till det är läge o köpa- barnmorskan rekommenderade mig att göra så.
amningsinlägg-
1 amningstopp






Kommentarer
Postat av: Amanda & Oscar

När mjölken rinner till och ingen bh passar så funkade min trekantsbikini skitbra. Inget som sitter åt runt brösten. Då kunde man peta in ett par amningsinlägg också.

2010-10-08 @ 14:36:14
URL: http://glantan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback