Utlåst


2011-08-24 @ 14:52:47
När vi kommit hem från dagis förut så fick elliott en glass med order om att sitta kvar snällt medan mamman gick ut och körde på en trött Leila i vagnen.

Det gick väl bra till att börja med, för när hon hade kommit till ro och somnat så satt han snällt härinne i soffan

En liten stund senare så vaknar dock Leilan så jag öppnar altandörren och går ut för att vagga lite på vagnen så hon somnar. Då ska elliott självklart försöka smita ut genom dörren.

Där står jag och kör på vagnen i ena handen och försöker hålla för dörren med den andra så elliott stannar kvar inne och inte kommer ut och stör Leila.

När jag sedan ska komma in igen så har elliott dragit ner handtaget så dörren är låst. Jag står där barfota och ber honom öppna dörren. Han bara står där och flinar och säger "nej"

Som tur är så har jag i alla fall iphonen i fickan så jag kan ringa A. Gör sedan ett par försök till att få honom att öppna. Står och gestikulerar hur man öppnar dörren, men han vägrar.

Till slut ger jag upp! Efter en stund kommer dock Elliott fram till dörren igen, och jag ber honom öppna, och han öppnar. Det var en halvminut innan pappa A hade kommit till undsättning det!

Ja som ni märker så är det en riktig busunge vi har- går inte ens att jämföra med Emil i Lönneberga ;)

nu ska nycklarna alltid ligga i min ficka när jag går ut






Kommentarer
Postat av: Louise&Isabella + bebis i magen- BF 24 januari

Jag har alltid haft detta jobbet men jobbade lite extra på babyproffsen förra hösten när en där var mammaledig. Tyvärr fick jag inte med jobb där när hon kom tillbaka.



Kul att du blev utelåst idag;) så har isabella gjort en gång fast då hade jag satt fast henne i bilstolen i bilen, dumt nog gav jag henne nycklarna att leka med och under tiden jag skulle gå runt och in i bilen lyckdes hon låsa den med tryckknappen. blev lite nervös och det tog en stund men hon lyckades öppna den igen. Har aldrig gett henne nycklarna efter det!!

2011-08-24 @ 21:09:47
URL: http://bebbekarlek.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback