Piippa håjet lelleen & Elliottbus


2011-02-06 @ 22:05:53
Vår älskade son var så himlans söt o go idag.(han är ju jämt söt o go iofs)
Vi har i några dagar pratat om att hans moster Ellen ska klippa hans hår, och han har gått runt o sagt "lelleeen piippa hååjet" o pekat på sitt hår.
IDag så ringde jag upp henne med elliott bredvid mig o högtalarfunktionen på, o så viskade jag åt honom o fråga ellen om hon kunde klippa hans hår varpå han frågade henne "piippa håjet lelleen" . systerMoster vart självklart jätteroad av att han kunde fråga henne om han skulle klippa hennes hår. Och i eftermiddags åkte en hel el av hans tjocka hår av när mostrarna var här, han vart så fin så. Håret växer verkligen som ogräs på honom!

Måste förresten ta o berätta om incidenten som skedde strax efter jag pratat klart med systermoster ellen i telefonen.
Elliott sprang ut i köket, och jag hörde att han började o dra i kökslådorna. Ropade åt honom o stänga igen lådan o gå därifrån. Då kommer han in med en sax i näven. (som jag för övrigt trodde jag hade lagt låångt inne i lådan i köket så han inte kunde nå)
Han tar tag i en tofs i sitt fina hår och sätter saxen nästan ända ner vid hårbotten där han håller i tofsen med andra handen o är påväg att klippa. Jag hinner att rädda honom från att typ få en stubbig fläck mitt i hans frilla precis på sekunden innan de börjar klippas. Hoooo..vilken tur säger jag bara!

Sen har han även varit inne på vårat rum o rotat i lådorna där idag och lyckats hitta en penna till sin stora glädje...och vips så var mammas fronterna till lådorna på hans mammas nattduksbord nerklottade med bläck.

haha..BUSUNGE eller BUSUNGE ?  han må vara busig, men han är våran busunge ♥ ♥ o vi älskar honom oavsett vad, villkorslöst =)






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback