Zzzzzzömntuta


2011-01-20 @ 20:01:19
Idag har verkligen varit en riktig sovardag för Leila. Hon vaknade och åt runt 7-kvart över 7 i morse. Sen va hon iofs vaken en stund och låg o mojade lite i sin vagn o busade lite med sin mamma o bror. Men sen vid 9 hamnade hon i sitt babyskydd då de va dags o lämna storebrorsan på dagis. Hon somnade på direkten.

När vi kommit hem så sov hon fortfarande så jag öppnade upp hennes ytterkläder och lät henne sitta kvar o sova i babyskyddet medans jag städade toaletterna och dammade huset. (ja hon flyttades självklart med så hon följde med mig hela tiden). Hon sov så gott där i, men vi skulle iväg vid kvart i 11 och hon skulle ju äta runt 10 om hon var vaken. Var bara det att hon vaknade inte..så jag tog iaf upp henne ur babyskyddet och hade henne i famnen. Hon vaknade till för att somna om lika fort..så där satt jag med en sovandes sessa <3

Till slut vaknade hon iaf av sig själv, och hann o äta o under tiden somnade hon såklart igen och sov medans jag klädde på henne ytterkläderna och sedan under trippen till byn med. När vi väl kommit hem igen så sov hon fortfarande. Så jag ställde ut henne på altanen med babymonitorn i och började städa. När jag var klar med städningen kvart över ett sov hon fortfarande och de va återigen matdags- men hon verkade inte vilja vakna till därute. Ville ju inte väcka henne- men de va ju dags o hämta storebror vid två tiden och om hon inte skulle hinna äta så skulle hon säkert illskrika på dagis. Fick väcka henne och ge henne lite NAN igen. Sen va de bara o lägga henne i syskonvagnen sovandes och gå o hämta storbusen.

Vi tog en promenad efter att ha hämtat på dagis, och hela den tiden sov hon. (ca 45 minuter) och när vi kom hem sov hon fortfarande. Var inte förrän mellan halv4-4  som hon började vakna till o skrika ordentligt. Då var hon hungrig lillan!

vilken redovisning det blev här- men ville bara visa att hon verkligen bara sooover vissa dagar..är inte ofta hon är vaken inte! Hoppas bara att de inte blir mkt vaket inatt =/

SOVA DET KAN HON ;)







Kommentarer
Postat av: ★Fam. Bus★

aha, då är de nog bara jag som blivt fel-informerad om. Min gamla bvc sa att de inte skulle hjälp alls att öka dosen.

Borde kanske inte lyssnat på henne då hon var lite märklig ändå ;)



Som sagt, de är ju inte det minsta farliga de dropparna, även om man inte skulle ha magknip å få de dagligen så gör de ju ingen skada.



Ber om ursäkt, och håller tummarna för att de snart ska hjälpa perfekt! :)

kram kram

2011-01-20 @ 20:08:59
URL: http://familjen-bus.com
Postat av: Lena - Mamma till Ian

Oj vilken lite sömntuta, men hon behöver sova ibland med...man orkar inte annars.



Inskolningen går bra, förutom när jag ska gå ifrån en stund. Då blir det gallskrik och gråt så tårarna sprutar. Jobbigt att se och höra Ian när han gör så...stackars lilla killen..



Annars så är det bra med oss, hoppas bara inte att han blir sjuk nu under inskolningen..men tyvärr så går det magsjuka på hans dagis.



Kram

2011-01-20 @ 20:35:41
URL: http://trollflikka.blogg.se/
Postat av: Carolina

Men oj vilken liten sömntuta ni fått! :)

Måste ju vara skönt ändå att ha det så vissa dagar. Så mycket du hinner med. :)



Tack för kommentaren om bilden förresten! :)



KramKram

2011-01-20 @ 22:29:44
URL: http://bluppan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback