EgO


2011-06-02 @ 14:00:23
Photobucket Pictures, Images and Photos

här i bloggen skrivs de mest om barnen o våran vardag så tänkte att de kanske kunde va roligt o göra ett litet inlägg om mig- mamman bakom bloggen!

Emelie heter då jag. Är en 27-årig brunett ( född dec -83) från ett litet samhälle i Östergötland. Är sedan 6 1/2 år tillbaka tillsammans med sambon A. Vi bor sedan ca 3 år tillbaka i vårat drömhus :) och i huset bor ju självklart även sonen Elliott ( född dec -08) och dottern Leila ( född dec -10)

Jobbar på Cws boco som manglerska när jag inte är mammaledig, har innan bland annat jobbat några år på RASTA. Planerar att börja jobba igen någon gång under febr-mars 2012.

Gillar långa promenader ( som alldeles för ofta blir med barnvagn- de är ju skönt o få gå själv oxå) ,tycker om att baka ( gärna Leila Lindholms goda o inpirerande recept) , tycker det är superkul att sy- o skulle gärna göra de oftare om jag hade egen maskin, och sen har jag på något sätt kommit in på de här med bloggdesignandet som jag tycker är så roligt att pyssla med om kvällarna när barnen sover.

Som person är jag nog ganska tyst av mig- i alla fall till att börja med när de är folk man inte pratat med förut. Gillar att känna av läget först men har blivit mycket socialare nu än jag var för typ 7 år sen. O det är nog tack vare att jag träffade A.

Många är väldans intresserade av mode och gillar att köpa dyra kläder och bloggar gärna om det och så, jag är helt tvärtom!!Varför spendera massa pengar på ett plagg när man kanske kan få 8 plagg för samma pris på tex h&m? O när man har småbarn så kommer ju dom först, o kläder köper jag hellre till dom än till mig själv. :)

annars så ser jag fram emot en härlig och förhoppningsvis underbar sommar tillsammans med mina tre underbaringar! Så mysigt vi ska ha det!!

nu har ni fått veta lite om mig ;) vill ni veta mer- fråga på!!






Kommentarer
Postat av: ✫Familjen Bus✫

Oj... jag trodde typ att du bara var 23! Ser så ung ut :)

hihi kram kram

2011-06-02 @ 14:48:59
URL: http://familjen-bus.com
Postat av: Emelie

Kul läsning ;-).

Javisst känns det vemodigt att börja jobba, känns som man inte varit hemma så länge. Jag jobbar på kontor, som lägenhetsuthyrare på kommunala bostadsbolaget här i stan. Kram Kram!!

2011-06-03 @ 09:10:02
URL: http://mrsojvindsson.blogg.se/
Postat av: Viola, 22-årig tvåbarnsmamma

Håller helt med om det där med kläder! Det är kul att köpa men bättre för plånboken om man gör det billigt eller ärver ttilloch med :)

2011-06-04 @ 00:13:15
URL: http://mummyfied.blogg.se/
Postat av: Ann-Sofie-mamma till Isak

Tjena hyttkamraten! ;)

Vad roligt att bli ihop parad med någon i samma ålder. :)

Känner igen mig en del i det du skrivit om dig själv! Vad skoj!

Kram!

2011-08-01 @ 09:03:09
URL: http://futurum-nobis-est.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback