En förmiddag fylld med bus.


2011-10-18 @ 15:53:24
Imorse ringde syrran och undrade om vi inte skulle följa med till det nya leklandet i Motala.

Bestämde direkt att vi skulle med. Det är ju ändå pissväder idag och då kan barnen behöva sysselsättas lite.

Väl på Bill och Bulls lekland vart vi nog alla imperade över hur rent och fräscht allt faktiskt var (är ju iofs bara nån månad gammalt)
Barnen de vart så impade så de hade inte ens tid att lyssna på deras mammor. Kusinerna var ju tvugna att springa upp med ytterkläder och allt och åka en omgång i den största rutschkanan först minsann.

Så mkt olika leksaker det fanns; hur många ruschkanor som heslt för barn i olika åldrar
(och vuxna oxå ;) ), klätterställningar, små studsmattor, bollhav, legohörna. Sen fanns det en hörna för barn mellan 0-2 år med tågbana, lite dynor att gunga på, stora mjuka klossar, en mini rutschkana.

Elliott han stod mest till att börja med vid 0-2 års avdelningen och lekte med tågbanan som hade många tillbehör. Det tyckte han var skoj- han älskar ju fordon. Det var i princip omöjligt att få kontakt med honom och att locka honom till nåt annat. Men till slut så följde han med och klättrade lite grann i tågtunneln.

Sedan stod vi och sköt bollar på varandra med "kattapulter" ett tag oxå- Elliott och jag på ena sidan och elliotts moster o kusiner på andra sidan .De skrattade så gott =)

Sedan var det ju smidigt att det fanns mat där- vi åt alla hamburgare..snabbt och smidigt kom maten fram. Elliott han åt så bra så han åt typ upp hela hamburgaren och en del pommes och på det en mjukglass. Det går visst åt mkt energi när man leker och busar sådär.

Efter maten åkte vi lite rutschkanor - Elliott ville inte åka själv men ville ändå åka.när jag frågade om han kunde åka sjäv så sa han "nää mamma, jag är rädd" men åkte jag med honom så var det självklart jätteskoj och han var inte ett dugg rädd!

Sen när det var dags att åka hem så hade Elliott hittat legohörnan och satt där och mojade för fullt! var ganska svårt att slita honom därifrån kan jag ju säga!

Leila hon hade väl kanske inte så mkt glädje utav leklandet ännu- hon är ju inte ens året och kan ju inte gå riktigt än. Hade hon bara kunnat gå och så så hade hon säkert haft mer skoj åt det! Men tyckte hon höll god min ändå- hon fick sitta på golvet eller i min famn och kolla på när barnen åkte och klättrade.. och sen var ju hon och lekte lite på 0-2 års avdelningen med så!

Vi kommer deifinitivt åka dit fler gånger!


bilder kommer senare!






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback