Rediga Emelie


2011-10-13 @ 13:36:28
Ojojoj vad jag känner mig redig idag alltså ;) När vi kom hem från ica o hade handlat lite inför helgen så var det bara att packa upp allt ur kassarna. SEdan började vi flickor att städa. Jag dammade- Leila rev ur massa leksaker ur elliotts leklådor på hans ru,

Sedan åkte dammsugaren fram- Leila kröp ut ur storebrors rum på en sekund och var genast framme och gick bakom dammsugaren och sköt på! Det märks verkligen att hon gillar att hjälpa mamma städa hon ;)
Sedan blev det ju ett plötsligt avbrott för BVC besök.

Blev ganska stressigt hemma sen- matade Leila och lade ut henne..sedan hade jag en halvtimma på mig att hinna göra kötbullar av ett kilo köttfärs..men vet ni vad? jag hann klart med allt innan A kom hem och åt lunchen =) Tacka gudarna för konceptet två stekpannor på spisen på en gång ;)

Sedan var det bara att sätta igång och torka golven i barnens rum, vårat sovrum och på toaletterna. Så nu är jag nästan klar med helgens städning. Nu återstår att torka golv i köket och vardagsrummet och städa lite grann på badrummet..sen får det vara helg! Torkar dom golven- det gör jag ikväll när barnen sover tänkte jag.

Det är ju skönt att kunna njuta av att inte behöva göra massa måsten imorn när det är fredag och allt ju =)

Nu är det snart dags att hämta Storbusen på dagis- får nog bli att hämta honom med vagnen idag eftersom Leila fortfarande ligger och sover ute i sin vagn. Åka ståbräda är ju kul tycker han ännu iaf!

Hoppas att allt är bra med er?






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback