Stor flicka


2011-10-13 @ 13:30:14
Det är en stoor flicka vi har har jag allt blivit varse om. Och det är väl inget och undra på så pass som hon äter.

-Hon äter morgonvällingen runt 5-6 på morgonen oftast
- runt 8-8.30 äter hon sin gröt- hon får då ca 1 1/4 portion gröt och lite plommonpuré
- runt 12-12.30 äter hon lunch och då äter hon numera oftast en burk med mat och lite päronpuré på det (för hennes mages omsättnings skull)
- runt 15-15.30 äter hon 1 1/2 portion gröt
-runt 18.30 äter hon en portion välling- ibland är hon extra hungrig o vill ha en halv portion till.

sedan äter hon oftast en gång under natten. ofta nånstans mellan 00-01 men ibland kan det bli andra tider.


Vi var ju som sagt på BVC för 10-månaderskontrollen som BVC damen helt hade glömt o ge mig information om att den var idag. (eller ja- hon sa att hon hade lämnat ett meddelande på eurovoice..men jag har inte fått nåt) När hon hade ringt o efterlyst oss som var vi där snabbt iaf.

Det var både vägning, mätning och sen läkarbesök på schemat idag och läkaren gav henne godkänt. Hon klarar av allt som man ska klara av vid den åldern bland annat stå stadigt, förstå vissa ord man säger, klappa händerna osv.

Idag var leila 75 cm lång och vägde 10655 gramså där förstår ni vad jag menar med att vi har en stor tjej va? hihi.. det är såå gulligt att hon har lite man kan nypa i tycker jag. O bra att ha lite och ta av om hon skulle bli sjuk (vilket vi hoppas att hon INTE blir )









Kommentarer
Postat av: Alfva - i preggoland!

Härliga tjejen! Och SKÖNT att hon äter!

Jag vet inte ens om A (2 år 3 månader snart) ens väger så mycket, men hon har alltid varit en mygga!

2011-10-13 @ 14:57:23
URL: http://alfvan.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback