Mammabloggkryssningen 2012 i ord!


2012-08-28 @ 20:11:53
Som utlovat så kommer här nu en liten kort historia om mammabloggkryssningen. Bilder kommer i ett senare inlägg.
 

Snälla Sara hämtade upp mig hemma och sedan begav vi oss mot Östgötaporten för att hoppa på Birkas buss mot Stockholm. Bussen stannade vid Nyköpingsbro så man fick sträcka på benen och äta lite. Väl uppe i Stockholm och på Birkas terminal stod fina Johanna och Madeleine vid incheckningsbordet och sken som solar och gav oss ett trevligt välkomnande. Vi fick varsin "hulahula" krans runt halsen och sedan hängde vi kvar en stund för och se vilka andra som var på g. Träffade bland annat på Ewa och Mari- Louise, och sedan på övervåningen bland alla köande människor stötte vi på Sofia och Jenny. Väl på båten satte vi oss och väntade på att man skulle få bli insläppt till hytterna. Man fick se både det ena och det andra och så vi skrattade emellanåt ;)
 
Efter vi fick tillgång till hyttarna var det bara att sätta sig och pusta ut en liten stund innan det var dags att bege sig till själva minglet på konferansavdelningen. Massa god frukt, goa och glada mammor och bubbel såklart. Jag som själv annars inte dricker bubbel lyckades nog säkerligen få i mig 5 glas i alla fall. Sedan begav vi oss som så många andra till hytterna för att göra oss iordning till middagen som serverades på Grand Buffe. Massa gotti gott att plocka på tallriken- men bäst av allt var nog ändå mjukglassen man fick göra själv ;)
 
Blev sedan en tur till tax freen för att spana in vad man skulle köpa dagen efter. Sedan hakade vi på Sofia och Jenny till deras hytt. Tror vi satt där ända tills klockan var runt ett, sedan var jag så törstig och danssugen så vi begav oss till dansgolvet på paradise beachen. Där var vi ända till det stängde vid halv 4. Det var så himla roligt att dansa, dansa natten låång (ja ända in på morgonkvisten) Gick och lade mig det gjorde jag inte förrän 5 på morgonen som sagt.
 
Dagen efter vaknade jag till och kikade på mobilen och fick en chock. Vi hade bestämt att vi skulle äta halv 10 och klockan visade kvart över 9 (buffen stängde 10) så råkade väcka Sara i onödan med då hon upptäkte att hennes klocka bara var kvart över 8. Min telefon hade visst ställt om sig till finsk tid ;) Men gick och åt frukostpå Grand Buffe gjorde vi i alla fall. Haha, det var i alla fall skönt och se att det var fler mammor som var riktigt sega vid frukosten..för fyy så trött man var!
 
Vid 10 hade tupperware en liten demonstration av deras produkter och man kunde tävla om ett jättefint kit, vad mycket fina produkter de hade. Synd att man inte är miljonär. Vid 12-tiden var det sedan dags för prisutdelning då det varit massa tävlingar som man kunde deltaga i inför kryssningen. Snacka om att jag hoppade till extra och vart riktigt lycklig när mitt namn ropades upp när de delade ut Baby foot paketen =) 

 Sedan satt vi och segade och bara tog det lugnt en bra stund Sara och jag. Var så skönt o bara ta det lugnt och kika på skärgården som är så fin ju! Ca 14.00 var det sedan dags för lunch på Four Seasons.
Sedan var det bara att bege sig till taxfreen och shoppa lite och sedan gå till hytten och packa allt. Vid 4-tiden var vi i hamn och innan vi hoppade på bussen blev det många farväl.
 
Vilken himla trevlig resa det var och så himla goa och trevliga människor, vilket gäng =)
 Tack Johanna och Madeleine som såg till att vi fick kryssa iväg och ha kul i år igen! Hoppas vi ses nästa år igen!






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback