kors i taket.


2012-02-07 @ 13:07:44
Ja det kan man verkligen säga- för vet ni vad Elliott gör just nu? Han ligger i sin säng och sover. Det var inte igår det. Snarare typ ett år sen sist tror jag. Man blir trött av att vakna vid 5 på morgonen. I morse runt 8-halv nio satt han i soffan här hemma och sa "mamma, jag är trött" "mamma jag vill sova". Men det gick ju inte..var ju dagis lite senare där som gällde.

Så nu när vi kom hem lade jag Leila i sin säng- och sedan satt vi ett par minuter i soffan och myste jag och Elliott. Jag bara chansade och frågade honom om han ville lägga sig i sin säng och sova. Och det ville han. Nu en kvart senare så sover han!

Själv sitter jag nu här o har kurat upp mig i det varmaste soffhörnet. Har tänt en brasa i kaminen o hoppas på att bli lite varmare snart. Vi var ju ute och lekte en stund på dagis förut- blir alltid så frusen efter man har varit ute o lekt i kylan!

Förresten- hur gör era treåringar? sover dom fortfarande mitt på dagen?






Kommentarer
Postat av: Carolina

Isabella får sova max en halvtimma, om hon är på dagis. Hemma får hon helst inte sova alls, då blir det oftast alldeles för sent innan hon somnar. kram

2012-02-07 @ 13:16:56
URL: http://carolina1979.se
Postat av: petra

Fin blogg. Min dotter slutade sova middag runt 2,5 års ålder. Ganska olika de där... Brukar märkas om dom behöver. Kan vara från där till dag ibland

2012-02-07 @ 13:43:53
URL: http://zupermamman.blogg.se/
Postat av: Louise&Isabella + Lille Linus

haha, bella slutade sova middag hösten innan hos fyllde 2 så det var längesedan hon sov middag!

2012-02-07 @ 14:49:06
URL: http://bebbekarlek.blogg.se/
Postat av: Emma - mamma till Meja och Alvin

Vad går han för tider på förskolan?

Meja slutade sova dagtid när hon var 1 år och 10 mån :)

Kram

2012-02-07 @ 19:16:04
URL: http://emmaoskrutten.blogg.se/
Postat av: Alexsandra

Hej! Har också en Elliot kille, född september 08 :) slutade med middags sovandet för ett år sen ungefär. Det händer ju såklart att han somnar när man kör bil på eftermiddagen. Skulle han sova middag får vi inte honom i säng i rimlig tid. Lägger sig omkring kl 19 idag lillebror likaså, född mars 11. En bra tid så att vi kan få lite egentid:)

2012-02-07 @ 19:24:56
Postat av: Emma

Ebba sover inte på dagis längre iaf. Men är vi hemma så kan de hända hon däckar i soffan framåt 15 om hon är trött men oftast så sover hon inte. Hon slutade nog sova efter lunchen på dagis i höstas någon gång. :)

2012-02-07 @ 21:15:06
URL: http://emmakjellstrand.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback