Reducerad tid.


2012-02-13 @ 08:19:16

Pratade med dom på dagis nyss när jag ringde o sa att Leila inte kom idag. Eftersom det är inskolning fortfarande så får Elliott stanna hemma.

Han blev såå ledsen över detta. "men jag vill gå dagis mamma" sa han.

Sedan fick jag veta att det är reducerad tid som gäller om ena föräldern är hemma med sjukt syskon. Så då är tiden 9-14. Lite dåligt tycker jag egentligen. Tänk om det är så att mamman inte känner sig helt kry heller? Är det inte bättre att barnet får gå ordinarie tid då så pappan kan hämta?

Bättre än inget iaf- kanske?

Nu gäller ju detta såklart inte exvis magsjuka. Då bör ju alla va hemma!







Kommentarer
Postat av: Malin

När ja va arbetslös och hade w på dagis 15 timmar i veckan så va jag sjuk. Så när ja kom och lämnade han på morgonen så sa fröken att om jag va sjuk och inte orkade fick jag ha han där på heltid just när ja va sjuk. Men ja gjorde one de för ja tyckte de va jobbigare att ta mig till och från dagis när ja va sjuk. Verkar som att alla dagis har olika regler på allt! Vissa till de bättre och vissa sämre.

Kram

2012-02-13 @ 10:28:43
URL: http://malinjljung.blogg.se/
Postat av: magdalena

Vad jag har hört när man själv är sjuk så får man ha barnen på Dagis eftersom man enl försäkringskassan är frisk och ska jobba om man kan ha barnen hemma ... Förstår du mitt yra inlägg :-) hoppas de kryar på sig snart kram

2012-02-13 @ 20:35:45
URL: http://hulliganmamman.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback