PT online dag 18.


2012-01-26 @ 20:42:27
IDag är vi alltså inne på den 18:e dagen av PT-online...och idag har jag varit taggad som bara den =)

Först på förmiddagen blev det städning (som vanligt på torsdagar). Till lunch blev det Tacosallad- precis som igår. Och en skiva dinkelbröd till det. Till mellanmål blev det kesella med müsli i. Och ikväll blev det en grov toast med lite tacofärs i och massa sallad och paprika.

Försöker ju att äta enlignt tallriksmodellen..att alltid ha kolhydrater med (fullkornspasta, råris, fullkornsbulgur, dinkelbröd) och lika mkt kött/kyckling och lika mkt grönsaker som kolhydrater och kött ihop.  Skulle aldrig klara mig utan kolhydrater..skulle inte orka träna ens ju! Vet när jag testade GI rivstarten en vecka där- var precis skakig i armarna o benen och orkade knappt nåt.

Idag har det tränats core och styrka ben/armar. Gick riktigt bra trots att barnen ville vara med och hjälpa till ju! Blev ett pass på ca 40 minuter. Sedan ikväll blev det ett 25-minuters pass på crosstrainern.

http://0.tqn.com/d/exercise/1/0/-/N/ballsquat.jpg
(bild lånad härifrån)
blev bland annat denna- knäböj mot vägg med boll. Placera bollen mot väggen och luta dig mot den Stå med fötterna isär axelbrett- böj knäna. Stå upp och repetera. Tänk på att ha rak rygg!






Kommentarer
Postat av: Sojkas framtid - Ann-Sofie mamma till Isak

Åh den gör jag på gymmet med vikter i handen. :)

KRAM!♥

2012-01-26 @ 20:52:35
URL: http://www.finest.se/sojkasframtid

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback