kommer ni ihåg hon den där Emlisch?


2012-07-08 @ 21:29:13
Kommer ni ihåg den där östgötska mammabloggerskan som en gång i tiden hade massor att skriva om och skrev flera inlägg dagligen?Vad har hänt med henne?
 
 
Tror minsann att vardagslivet verkligen kommit ikapp mig just nu. Eller jaa..har inte känt det där "nu ska jag blogga" suget på riktigt länge egentligen. Har haft fullt upp med jobb och att ta igen tid med barnen efter jobbet. Och nu när jag äntligen har semester så är det fullt upp med kidzen. Och när jag väl känt det där bloggsuget så har det alltid varit något som förhindrat det. Exempelvis så har datorn eller dongeln krånglat eller oxå blogg.se
Men bildinlägg blir det ju ändå lite då och då när man är ute på vift eller liknande.
 
Just nu pågår iaf livet för fullt här hemmavid i rasande fart. Det är så man måste stanna upp emellanåt och försöka njuta och ta tillvara på tiden. De växer upp alldeles för fort har jag insett. Man vill hinna massor- men hinner inte alltid med det man vill.
 
Lillan hon bara pratar mer och mer. Och vilket humör hon fått dessutom..shit! När hon är arg på Elliott så skriker hon rätt ut "Nej, Elliott"   När hon hade sovit idag kom hon och pekade på sin mage och sa "ha tööja" (ha tröja) och igår när vi grillade sa hon gång på gång "akta grillen" när jag stod vid den (hade ju sagt till båda barnen att de skulle akta grillen och vara försiktiga) Dessutom är hon en riktig härmapa som ska göra allt som storebror gör/ha allt som storebror har.
 
Och jaa, Elliott han bara slåss. Idag har jag både fått en knytnäve i ögat och en riktig käftsmäll av honom :( hoppas att han snart fattar att mamma o pappa inte tycker det är kul att få stryk. Skickar ju in honom på rummet och säger att han inte får komma ut förrän han säger förlåt. Men han verkar inte ta det på allvar iaf. Det är svårt det här med 3-4 årstrots! Bajskorv är dessutom ett ord som används flitigt i hans ordförråd vad han än oavsett pratat om innan så kommer han alltid in på bajskorv...haha!
 
Hur är allt med er kära läsare?
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 






Kommentarer
Postat av: ☆ Fru Eriksson

Jaa men se där ÄR du ju har saknat dig :)
/Kraaam pårej &...Hmmm tänk att sådant går de flesta barn igenom & är pojkar mer för att slåss!?..Hmm Jaja Ha en underbar dag!

2012-07-09 @ 09:40:39
URL: http://frunsblogg.blogspot.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback