Noll självdiciplin


2012-05-07 @ 19:59:59

Vet i sjuttsiken vad som hänt med min självdiciplin numera. De dagarna jag jobbar går det hur bra som helst- inget onyttigt slinker ner. Men på helgen om det finns så åker det visst ner ett o annat sött!

Idag- har det dessutom varit hemskt och då är det inte ens helg. Bulle o lite godis har slinkit ner under dagens gång då man lätt blir uttråkad av att hålla sig instängd hela dagen! Nä fy, inte bra. Bäst o ta en rens varje söndag så inget finns kvar när den nya veckan startar.

Godis och kakor får vara bannlysas här hemma mitt i veckorna.. Inget sånt i skåpet ;)

Imorn måste jag skärpa mig igen.. Tur att jag ska gå på två pass på gymmet imorn kväll ;)

dagens i-landsproblem à la emlisch eller vad?







Kommentarer
Postat av: Annika - drömmen om 11 barn

Jag fixar inte att ha kakor o godis hemma, det funkar inte alls, sån disciplin har jag icke på mig själv :P



Jag kan inte ha kesella i dock. Jag har testat att använda kesella i mellanmål o så, men jag rusar upp i vikt av bara det. Alltså äter jag ett enda mellanmål med kesella och resten som jag gör nu (och nu går jag ner), då går jag upp typ 3-4 kg/vecka. Så det funkar, tror bannemig inte att min kropp pallar kesella :(

2012-05-07 @ 20:34:48
URL: http://nilssonpettersson.blogg.se/
Postat av: Milla - Mamma till SagaBus & Lillebror

Helgerna är riktiga gottebovar även här :)

Men jag försöööker iaf ;)

2012-05-07 @ 21:11:04
URL: http://sagabus.blogg.se/
Postat av: Petra

Hej hej

Ja jag har haft samma problem här hemma nu ett par dar... Drygt, men nu kör vi!! Inget gotte!! =)



ja vilken lättnad när de inte var de.

kramar

2012-05-07 @ 21:26:46
URL: http://zupermamman.blogg.se/
Postat av: Sara - mamma till Hugo

Samma här, har ingen självdisciplin alls. Hade delicatobollar hemma igå och det var farligt gott kan jag ju säga. Tyvärr finns det någon kvar. Tror att den kommer bli ett offer för mitt sötsug ikväll...

2012-05-08 @ 08:21:55
URL: http://elmeshult.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback