Ett framtida beslut som gynnar alla...


2012-11-06 @ 20:03:08
Har de senaste dagarna kommit underfund med något som jag tycker kommer kännas bättre för framtida samarbeten/sponsringar/tävlingar i bloggen.
 

Det här med att hitta sponsorer till tävlingar i bloggen är inte alltid så lätt. Man kan sitta och leta länge innan man hittar ett företag som man känner att "wow, dessa skulle jag vilja samarbeta med" och även om man skickar ett mail och visar intresse så är det ju inte alltid företaget är intresserat.
 
Oftast när man fixar en sponsor till en tävling så blir det ett så kallat samarbete där man lägger upp företagets logga under samarbeten och sedan har man ett tävlingsinlägg att lägga upp-dessutom får man oftast gå in i olika forum/bloggar och tipsa om tävlingen. Så oftast lägger man ner en hel del arbete på det här med samarbeten och tävlingar ändå.
 
Därför kommer jag numera att be/fråga företagen om de inte kan ge en något som tack för att man håller i tävlingen eller som tack för loggan/reklamen i bloggen. Det kan vara att man får samma produkt som man tävlar ut i bloggen eller att företaget överraskar med något annat fint. Detta är ju faktiskt om man tänker efter något som gynnar företagen med- eftersom jag alltid skriver ett inlägg och berättar om vad vi fått för fina paket.
 
Ger en stor eloge till de fina företag som faktiskt bidragit med att göra oss i familjen så glada genom att skicka hem deras produkter till oss; det är så roligt att se barnens reaktioner när det kommit hem paket. Vi är så tacksamma ♥
 
Rabattkoder har  ofta erbjudits- det kan väl vara trevligt med.  men det känns som att 20-30% rabatt inte alltid räcker till- speciellt inte när man är varslad från jobbet och måste försöka lägga undan lite pengar för framtiden då köper man inte hem massor bar för man har en rabattkod dessvärre!
 

Som sagt- som bloggare lägger man ändå ner en hel del på det här med samarbetena/tävlingarna och då känns det som att något litet vill man ändå ha för det. Ni får väl tycka att jag är girig ;)

kan för övrigt berätta att jag har ett litet projekt, eller en idé på hur det ska tävlas i december månad. Kommer att berätta för er om projektet blir av ;)
 
hoppas ni rara läsare kommer vilja fortsätta vara med och tävla, och är du som företagare intresserad av att starta ett samarbete/sponsra en tävling? maila på [email protected]






Kommentarer
Postat av: Jessica

Men det är klart att du måste få nåt i gengäld! Ska ju inte göra reklam för dem gratis!

2012-11-06 @ 20:52:26
URL: http://www.lawendelgoteborg.blogg.se
Postat av: chanette *pixi-jo* andersson

nej jag har tyvärr inte fått nåt mail...skumt.. kanske hamnat i skräp posten..måste kolla där...
woho vad glad att jag vunnit....underbar överraskning speceiellt eftersom jag vrit på akuten idag pga en agelleric chock

2012-11-06 @ 22:01:30
URL: http://chanette.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback