Jag blir tokig på er, fatta!


2012-11-01 @ 19:08:00
Jag blir precis tokig på detta nu alltså! Någon gång får det väl vara nog. Det känns som att en del bara är riktigt desperata och inte godtar ett nej, ett stort fett nej som jag sagt gång på gång!
 
För nån månad sedan ringde de från ett låneföretag och ville kolla igenom våra lån med mig. Jag sade nej, att jag var nöjd med det jag hade och att jag inte var ett dugg intresserad. Jag fullkomligt sket i att han ville fortsätta att prata (för att försöka få mig intresserad) och lade på telefonen. För jag var ju faktiskt inte intresserad och jag höll på att fixa med barnen. Då ringde han upp mig direkt efter- sambon svarade i min telefon och sade att jag inte var intresserad. Han bad Andreas att lämna över telefonen till mig varpå jag sa att jag inte ville ha något. Sedan accepterade han det.
 
Kvällen efter ringde det en kille igen; förklarade vänligt men bestämt att en kille ringde dagen innan och jag redan då sade att jag inte var intresserad. Sedan lade jag på.
 
Igår ringde de igen- jag sade att jag inte var intresserad och att de kunde ta bort mig från deras ringlista.
 
Ikväll ringde de igen- sade att de hade ringt igår, att jag inte var intresserad och att jag redan igår bett dom att ta bort mig från deras ringlista.
 
ärligt talat? när ska detta företag fatta..blir tokig. Inte nog med att de ringer och stör om kvällarna när man ska fixa barnen för natten- de accepterar inte ens vilja. jag har det bra där jag har det- betalar hellre lite mer i ränta och gynnar den enda banken som finns kvar här i byn dit jag själv kan gå när de har öppet och få hjälp utan att behöva åka långa sträckor för att få hjälp. Så är det bara!
 
Just nu skiter jag ärligt talat i om de tycker att jag låter otrevlig i telefonen när de ringer- för vill man inte så är det faktiskt så! Har väl annat för mig än o lyssna på dom.
 
 
Någon av er som blivit utsatta för "telefonterror" från ett och samma företag flera gånger trots att ni sagt nej?






Kommentarer
Postat av: Sofia

Fin blogg! Kika gärna in på min och delta i veckans blogg för att ha chansen att vinna! ;)

2012-11-01 @ 19:13:39
URL: http://allineedihave.blogg.se
Postat av: Milla - Mamma till SagaBus & Lillebror

Ring upp företaget i fråga och be att få prata med en ansvarig. Det brukar göra susen ;)

2012-11-01 @ 19:20:54
URL: http://sagabus.blogg.se
Postat av: Ewa (mamma till 6 döttrar)

Åhhh jag hatar dem!! Jag kan verkligen bli SÅÅÅÅ elak när de fortsätter tjata fastän jag sagt att jag inte är intresserad.. Och luren åker ofta i örat på dem!
Kram

2012-11-01 @ 20:00:57
URL: http://tjejmorsan.blogg.se
Postat av: Jessica

Jävla idioter! På hemtelefonen har vi lagt till mix så de inte kan ringa där men mobilen är värre! Svarar aldrig längre när det är nr jag inte känner igen nr.

2012-11-01 @ 20:11:25
URL: http://www.lawendelgoteborg.blogg.se
Postat av: Martina

Men vad är det för jäkla nötter till försäljare?! Tror det att man blir mer intresserad av att använda ett företag som terroriserar en? Ta reda på företagets uppgifter och ring direkt till ansvarig och säg ifrån. Ringer de igen så tala om (jo ljug lite) att du nu polisanmält företaget för trakasserier. Så gjorde jag när ett företag ringt 2 dagar i rad fast jag tydligt sagt nej.
De ringde inte igen :-)

2012-11-01 @ 20:25:32
URL: http://ytterligare.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback