Att plåga sina barn för något man själv vill.


2012-10-20 @ 13:52:21
Var det bara jag som blev tvärchockad häromdagen när det på expressens hemsida stod att Isabel Adrian (en av de svenska hollywoodfruarna) förra året lät ta hål i öronen på sin då 1-åriga dotter? Att hon nu sedan framöver kommer ta hål i öronen på sin andra dotter som bara är 5 månader nu fick mig att bli ännu mer chockad. (läs artikeln här)
 

Snacka om att plåga sina barn i onödan för något som hon tycker är snyggt, något som hon "fått för sig". Jag menar en ettåring kan ju inte direkt säga vad de vill, inte en 5 månaders bebis heller. Hur tänker människan?
 
När det kommer till sånt där som att ta hål i sina barns öron så tycker jag att man ska avvakta tills de är så stora så de själva eventuellt kommer och frågar om de inte kan få ta hål i sina öron. Det ska inte vara så att man går runt och tjatar och frågar om de inte vill det dag ut och dag in heller för den delen- för då gör dom det bara för mamman gått runt och tjatat om det till slut.
 
Men, man ska definitivt inte ta hål på sina barn när de är så pass små så de inte ens själva har något att säga till om-för allt gör faktiskt förbaskat ont när de är sådär små. Bara en spruta tycker ju de flesta småbarn är jätteotäck!och sen om några år senare när de kan föra egen talan om saker och ting så kanske de inte ens vill ha hål i öronen längre.
 
Leila kommer absoulut att få ta hål i sina öron när om hon vill sen när hon blivit en stor tjej, men det är bara om hon själv kommer och frågar om hon får.
 
vad tycker ni om detta med att ta hål i sina barns öron när de är så pass små så de inte kan tala om vad de själva vill?






Kommentarer
Postat av: EN MÖLNBOBOS LIV - TRE BLIR FYRA

Mina hål i öronen togs också när jag var dryga 1 år. Jag som är smärträdd är glad för det idag.

Tror det kan vara så att det är lite olika i andra "kulturer", Isabel är ju halvspanjorska, tycker många små barn har hål i öronen när man varit just i Spanien...

2012-10-20 @ 18:42:58
URL: http://www.annakarlsson.se/blogg/
Postat av: anna

åh håller me dig! varför ska en bebis ens ha hål i öronen :S? bättre å vänta tills dom är större å klarar av de :)

Svar: ja eller hur? mest rättvist att göra så! Allt bra annars?
Emelie

2012-10-21 @ 09:34:56
URL: http://annamarialarssson.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback