Dessa j**la morgonbestyr.


2012-10-31 @ 07:51:10
Fy vad jag hatar att gå upp varje morgon och få panik på hur det ser ut. Hatar att känna mig sååå stressad varje morgon för att det är en miljon saker som måste göras innan man ens kan åka till dagis/jobb. Idag är det samma visa, igår va det samma visa, dagen innan med och dagarna innan oxå!
 
Hur roligt är det att komma hem till ett hus med ren diskmaskin, disker ståendes i hon och tvätthög liggandes på golvet (smutsig) och tvätt som ska hängas? Då är man ju bara helt slut och vill passa på att umgås med kidzen innan de ska lägga sig.
 
Från och med imorgon kommer man i alla fall slippa ett morgonbestyr mindre (det som tar mest tid) För från och med imorgon börjar barnen på dagis en timma tidigare och mamman börjar jobba en timma tidigare. Och då pratar jag förstås om det här med frukost. För då får de ju äta frukost på dagis. Här hemma är alltid barnen så sega och det tar typ en halvtimma för Elliott att äta en macka. Leila hon äter knappt nåt alls.
Tror det kommer bli bättre för oss alla- Då slipper mamman stressa sig extra och tjata att de minsann ska äta sin frukost. Barnen kommer säkert äta bättre/snabbare eftersom de är runt andra barn som också äter frukost. Slutet gott allting gott!
Däremot kommer det bli himla snärjigt att hinna plocka ur och i diskmaskinen etc. Men får väl gå upp tidigare helt enkelt ;)
 
Man är ju inte mer än människa och gör så gott man kan!
 

Har mkt bestyr att göra om mornarna?






Kommentarer
Postat av: filippa

Hej! vad fin blogg du har!

2012-10-31 @ 08:22:30
URL: http://nattstad.se/filippalovgren
Postat av: sara mamma till Viggo och lillebror Harry<3

Kan inte annat än känna igen mig i vad du skriver. Lillebror är nu 5 veckor och har kolik,kan inte lägga honom ifrån mig 5 min ens förren han gallskriker! Seb Viggo på 2,5 som just nu trottsar gärnet. Ja det säger väl allt om våra mornar och ta sig till dagis.....

Svar: nämen fy, kolik är verkligen inget roligt. Speciellt inte när man har barn sedan innan oxå. Stackars er =( hoppas det vänder snart!
ps.får man lösen till din blogg kanske? ds
Emelie

Postat av: sara mamma till Viggo och lillebror Harry<3

Nej man känner sig helt död om dagarna kan jag lova! Absolut kan dufå lösen, har skrivit det i adressfönstret :)

2012-11-02 @ 09:44:33
URL: http://baramitthjarta.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback