När skräckfilm blir verklighet.


2012-10-21 @ 15:38:39
Tänkte berätta när jag faktiskt en gång var med om en riktigt läskig grej som påminde väldans mycket om en Stephen King skräckfilm!
 
 
 
 
 För ca 7 år sedan runt jul kom vi alla tillbaka till jobbet. Tvätteriet hade varit stängt några dagar för ledighet- med andra ord var det jättekallt inne i lokalen. Alla gick runt med stickade tröjor och huttrade. Och där stod jag och några till vid en mangel och manglade påsar. Ibland blev hörnen fula på dom så man fick gå och rätta till dom. Och denna gången blev ett sådant - så jag gick för att rätta till hörnet innan påsen hamnade in i själva mangeln.
 
Det jag först inte märkte var att ena sidan av min kofta (hade den uppknäppt) följde med in i manglen när jag rättade till hörned. Och det gick så himlans fort så bara på några sekunder hade min tröja slitits med in i mangeln och delvis gått sönder. Jag ropade snabbt- STANNA för allt vad jag hade varpå en kollega tryckte på nödstoppet. Som tur var hann hon precis att trycka på nödstoppet innan det var försent.
 
Där stod jag med halva koftan fortfarande på på vänster sida..den högra delen hade slitits sönder och det lilla som var kvar att kallas ärm hade snott sig runt min arm och satt jätte jättehårt. Man fick klippa loss mig och det var inte det lättaste med tanke på hur hårt garnet satt runt min arm. Det bara vällde över massa hud. 
Hade mangeln stannats så hade jag varit en arm fattigare idag kan jag säga.
 
Var några veckor där armen inte alls var så grann att kika på. Hade dels en hel del sår från när jag klipptes bort (gick inte att klippa utan att råka klippa i skinnet lite då och då) och sedan ett stort märke runt hela armen som var rött, lila, blått och gult.
 
Vilken tur jag hade.
 
någon av er som sett Stephen Kings the mangler?






Kommentarer
Postat av: Sojka

Vad kul att du är med och gissar! :D Kram

2012-10-21 @ 16:20:24
URL: http://www.sojkasframtid.se
Postat av: Petra

Nej men usch & fy. Lät riktigt hemskt ju.

Ja , det är hemskt vad dom asar hem bakterier när dom börjar dagis/skola.
Nu är det 4e gången på 2 månader som han e sjuk. Denna omgången har han varit hemma över 2 veckor.
Men imorse hade han lite feber, inte nu. Så kanske kanske har de börjat vända?
kramar

2012-10-21 @ 17:04:55
URL: http://zupermamman.blogg.se
Postat av: Solveig Lundin

Fy va hämskt, otäkt med arbetsolyckor, det händer så himla fort, ja som Alfons, man ska bara

2012-10-21 @ 18:24:43
URL: http://lillboda.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback