Gästbloggsinlägg; melissasprinsar


2012-09-20 @ 12:00:00
Nu har jag fått äran att skriva ett litet gästinlägg som det så fint heter medans damen som äger bloggen har tagit sitt pick och pack och dragit på en go sol semester med sin familj, inte alls avundsjuk på henne inte det minsta ;)
 
Tyvärr har jag inte hunnit träffa denna sköna böna vid namn Emelie vi skulle ha delat rum en gång vid ett blogg event i Göteborg men jag fick ju tamme sjuton förhinder såklart så jag var tvungen att avboka och mitt rumssällskap fick hitta en ny partner - men Emelie jag lovar dig nästa gång ska VI dela rum du och jag gumman 
 
Vem är då jag som sitter här och knåpar ihop ett litet inlägg?
En tjej på 23år fyller 24 i november (lägg på minnet) vid namn Melissa
Jag är mamma till två prinsar vid namn Vincent och Linus och sen har jag såklart en karl me på ett hörn vid namn Marcus
Därav mitt fina bloggnamn "melissasprinsar.com"
 
Något jag skrivit ett par gånger om på min blogg men som tåls att ta upp igen är detta med vad som är okej och inte okej när det gäller pojke/flick saker/kläder
Tex varför det är mer okej för en flicka att ha på sig killkläder än va de är att en pojke sätter på sig tjejkläder, (typ klänning)  eller bara detta med att flickor har rosa och leker med dockor och pojkar har blått och kör med bilar 
Här hemma är vi rätt så eniga angående detta våra grabbar har både dockor och dockvagn och får leka med vad dom vill - det vi inte är helt eniga om är detta med rosa kläder på grabbarna 
Marcus ger mig gärna onda ögat när jag sätter på vår yngsta son Linus denna pyjamas som ett exempel 
han säger att jag bara jävlas med honon just pga jag vet att han inte tycker om det medans jag bara skrattar åt han och säger att jag tycker Linus passar i den 
Sen att den råkar vara rosa det hör lixom inte hit!
 
Hur ser det ut hemma där du bor om du har barn? 
Är ni helt eniga om allt ang detta eller blir det lite onda ögat där hemma med pga något?
 
//melissa (melissasprinsar)






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback