Det där med magsjuka


2013-04-03 @ 07:41:31

Känns som att jag mer än nånsin går och oroar mig för att barnen ska bli sjuka nu när Andreas och jag ska till Helsingborg i helgen. Verkar gå magsjuka lite här och där.

Själv skulle jag aldrig släppa iväg barnen till dagis förrän 48 timmar efter sista symptomen. Och skulle heller aldrig börja jobba förrän de där 48 timmarna. Det sprids ju som löpeld annars- man måste ju tänka på sina medmänniskor.

Likadant skulle jag aldrig skicka iväg barnen till dagis om jag själv låg hemma med magsjuka. Med största sannolikhet får ju de oxå magsjukan- och då vill ju inte jag att de ska smitta andra. Hur ser ni på detta? skickar ni iväg era barn ändå även om det går magsjuka i familjen? (och barnen inte åkt på det ännu?)

Ha en fin dag ❤







Kommentarer
Postat av: Sara - mamma till Hugo

Nä fy! Håller med dig, vid magsjuka är det isolering som gäller. Jag vill absolut inte riskera att smittas och då skulle jag inte medvetet riskera att smitta någon annan. 48 timmar som gäller här också!

2013-04-03 @ 10:28:40
URL: http://elmeshult.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback