Kosten och middagen.


2013-02-12 @ 19:40:00

Och så är vi inne på fjärde dagen och som sagt första veckan där jag bara ska redovisa och fylla i allt jag äter. Ska egentligen äta som vanligt. Men försöker hålla mig till det som står på listan. Det är ett evigt vägade och pillande med att försöka komponera ihop något som gör att kolhydrader, proteiner och fett uppfyller de angivna andelarna man ska ha. Dessutom blir det typ 6-700 kcal kort varje dag. Det är inte lätt att få in fler måltider än de jag äter nu heller ju! Verkligen svårt!

Tränat det har jag faktiskt inte gjort på ett par dagar nu- känns som jag har en förkylning som ligger och försöker bryta ut. Så bara fokus på kosten just nu. (precis som Olga vill att man ska fokusera på de två första veckorna iofs).

Såhär åt jag idag:

Frukost: havregrynsgröt med rivet äpple och kanel. Två ägg utan äggulor (sedan d-vitamin och ifortsättningen ska jag äta omega 3 tabletter varje morgon)

Mellanmål: Kesella med jordgubbar och några valnötter

lunch: kycklingpytt med lite potatis och morötter. Ett stekt ägg

mellanmål: yoghurt med solroskärnor, pumpakärnor och några valnötter

kvällsmål/middag: fläskfilé med stekt svamp, morots och paprika mix.

 

Detta blev kvällens middag här hemma.







Kommentarer
Postat av: ume71

Middagen ser god ut
Själv blir det pannbiff med Blomkålspure

2013-02-12 @ 20:05:52
URL: http://aiklchf.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback