Det tar emot- men nu är det bye bye


2013-07-07 @ 18:34:34

Idag gick jag förbi det som bara för några veckor sedan var barnens dagis. Idag var det tomt i varenda fönster och öde som bara den. Från och med nu ska inga barn gå på detta dagiset mer. När våran semester är slut ska barnen gå några veckor på ett annat dagis sedan ska ALLA barn få gå på ett enda stort dagis som håller på att byggas just nu, skeppet.

Där kommer alla barn att delas in efter ålder och alla femåringar kommer få gå på samma avdelning. Visst kommer det bli kul för Elliott med både nya och gamla kompisar och Leila kommer kanske gå fler tjejkompisar. Men att samla alla barn under ett samma tak- som dessutom är byggt i våningar och barnen kommer få springa i trappor...det tycker jag är idioti.

Tänk vad mkt barn det kommer att vara ute på gården när de ska leka- och det kommer aldrig bli samma lugn och ro som de haft det nu när det funnits 3-4 olika dagis att välja bland. Jag bara håller tummarna för att det kommer bli superbra det här...

Bye bye barnens gamla dagis ❤







Kommentarer
Postat av: Jessica

Det kommer säkert bli jättebra, med det nya dagiset!
Trots mycket barn!

Jag jobbar på en förskola med 9 avdelningar, och vi är nästan aldrig ute alla barnen samtidig. Det handlar om max en timme på morgonen, innan det är dags för utflykter och så, och så eftermiddagarna efter klockan 15, men då har många barn gått hem redan.
=)

2013-07-07 @ 19:44:11
URL: http://jessapessans.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback